אריה סבן מכר את חלקו בערוץ פוקס קידס ישראל לפוקס קידס אירופה ב-20.5 מיליון דולר

סבן: "זו היתה הזדמנות עיסקית. אני לוקח לי זמן לחשוב ולבחון דברים ברוב זהירות. כל החלטה תהיה עניינית ולא אמציונאלית"

אריה סבן, אחיו של חיים סבן, מכר את חלקו (49.5%) בערוץ הילדים פוקס קידס ישראל, ואת זכויות השידור והמיסחור של ספריית התוכניות של פוקס לחברת פוקס קידס אירופה, שבבעלות דיסני תמורת 20.5 מיליון דולר.

המהלך הוא חלק מיציאת כל אנשי חיים סבן מהחברה לאחר מכירת חברת פוקס (פוקס פמילי, פוקס קידס וספריות התכנים) של סבן ורופרט מרדוק לקונצרן דיסני לפני כשנה וחצי תמורת 5.2 מיליארד דולר.

לפני אריה סבן, הודיע מקים פוקס קידס, היו"ר ינון קרייז על עזיבתו את החברה לטובת עסקים עם חיים סבן, ובמקומו מונה ברוס סטינברג ליו"ר ומנכ"ל החדש של חברת פוקס קידס אירופה.

סבן אישר כי המכירה היא פועל יוצר מעיסקת המכירה לדיסני. "נהיו לי שותפים חדשים שאני מעריך ומכבד, אבל יש מטבע הדברים יש לנו הסתכלות שונה. אני הייתי הערוץ היחיד בכל אירופה, שהיה להם בו שותף. בכל מקום אחר בעולם הם מחזיקים 100%. יש לכל אחד הסתכלות שונה על מנת לקדם את הנושא המשותף. מעבר לזה, ראיתי בזה הזדמנות עיסקית. אחרי 19 שנה בתחום הגיע הזמן שאני אחליט מה אני רוצה לעשות כאהיה גדול. זו החלטה אישית ברמה הפילוסופית. זה מוריד ממני לחץ ואחריות שהם חלק מהעשייה".

על הכיוון אליו יפנה כעת אומר סבן: "אני לוקח לי זמן לחשוב ולבחון דברים ברוב זהירות. כל החלטה תהיה עניינית ולא אמציונאלית".

מנכ"ל פוקס קידס ישראל תמי לנדסמן אמרה כי הערוץ ימשיך את עסקיו כרגיל, כאשר בעלי המניות המלאים הם פוקס קידס אירופה אנחנו מניחים שיהיו התפתחויות ויזמויות קשורות בקונצרן דיסני, אמרה. עם זאת, "אין שינויים ארגוניים בחברה", הדגישה.

סבן הוא בעלי חברת IAC, שהחזיקה נציגות בלעדית בארץ ב-19 השנים האחרונות של ספריית התכנים של פוקס פמילי, שכללה 230 סדרות בנות מאות אלפי חצאי-שעות של עשרות מותגים בינהם פאואר ריינג'רס, צבי הנינג'ה, דיג'ימון, דרדסים, ואחרים. בנוסף, החזיקה IAC בזכויות השידור והמיסחור של התכנים, ועבדה מול כל גופי השידור בארץ. המכירה , כאמור, כוללת גם את כל זכויות השידור והמיסחור.

רשת ערוצי פוקס קידס משדרת בכבלים ובלוויין ל-56 מדינות ומגיעה לכ-31 מיליון משקי בית ברחבי אירופה. סטינברג שימלא את תפקידו של קרייז כיהן בעבר בתפקיד סגן נשיא לפרסום, מכירות ופיתוח עסקי ברשת MTV, וכמנכ"ל BskyB ( ופיקח על כל רשתות הבידור של סקאי כולל Movies Skay 1 , Skay, ו- Skay News.