דני גילרמן פורש מנשיאות לשכות המסחר לאחר 17 שנה; "המשק יתאושש בעוד שנה"

מתחיל בינואר תפקיד כשגריר ישראל באו"ם * ביום ה' יבחרו 2,500 חברי הלשכה בת"א את מחליפו

נשיא איגוד לשכות המסחר, דני גילרמן, סיכם היום (ב') במסיבת עיתונאים שכינס בת"א קדנציה של 17 שנים כנשיא האיגוד.

גילרמן, שהחל את תפקידו כנשיא הלשכה ביולי 1985, ייכנס לתפקיד שגריר ישראל באו"ם בחודש הבא.

לדברי גילרמן, המשק מצוי בשנה השביעית של מיתון, והוא עשוי להתאושש ברבעון השלישי של 2003, "בתנאי שתוקם ממשלה יציבה שתשקיע בתשתיות בשיטות ה-B.O.T וה-P.F.I, תטפל באגרסיביות בבעיית העובדים הזרים, ותקים מועצת נגידים לטיפול במדיניות המוניטרית".

לדבריו, ב-10 השנים האחרונות עבד מול 7 ראשי ממשלות ו-14 שרי אוצר."עם תחלופה כזו, לא ניתן לנהל את המדינה מבחינה חברתית וכלכלית כמו שצריך", אמר.

ביום חמישי השבוע יתקיימו בחירות לנשיאות הלשכה. גילרמן סירב להעריך מי מבין שני המועמדים: צביקה עמית ואוריאל לין, ייבחר. "בנושא זה, אני מהאו"ם", אמר גילרמן. רק חברי לשכת המסחר של ת"א, המונה 2,500 חברים, הם בעלי זכות ההצבעה בבחירות לנשיאות, ולא כל חברי איגוד לשכות המסחר.

עמית הודיע היום (ב'), כי בפגישה שקיים אתמול (א') עם שר האוצר, סילבן שלום, אמר שלום, כי הוא שוקל מחדש את החוק שלפיו בוטלה התקרה לגביית דמי הביטוח הלאומי. לדבריו, "ייתכן שהתקנה תבוטל לאחר בחינה של השלכות הרפורמה במס, שתיכנס לתוקף בשבוע הבא".

דובר משרד האוצר מסר בתגובה, כי "השר התייחס לנושא זה בעבר מספר פעמים, ואין שום דבר חדש בעמדתו".

המועמד לין הודיע, כי התריע בפני שלום על חומרת המצב במשק, הנובעת מאי-פרעון חובות הממשלה לספקים. לדבריו, אי-פרעון חובות הממשלה לספקים הוא הגורם העיקרי במחנק האשראי שנוצר במשק.

להערכתו, חובות משרד הביטחון לספקים מגיעים ל-1.5 מיליארד שקל, וחובות קופות החולים ובתי החולים הממשלתיים מגיעים ל-750 מיליון דולר.

"פיגור בתשלומים גורם למחנק אשראי חמור, המערער את תזרים המזומנים של עסקים רבים, ומאיים על סגירתם", אמר.