הוקמה ועדה לערעורים על גביית אגרה בכביש חוצה ישראל. שר התחבורה, צחי הנגבי ושר האוצר, סילבן שלום, מינו השבוע את עו"ד אילן בומבך ליו"ר ועדת הערר ואת עו"ד עופר גמליאל ומנהל אגף הכלכלה בחברת חוצה ישראל, ניצן יוצר, לחברי הוועדה.
על פי חוק כביש האגרה, רשאי נהג שרואה את עצמו נפגע מחיוב האגרה, להגיש בתוך 30 יום, מיום קבלת התראה על החיוב, עירעור.
בתחילת השבוע, החלה חברת דרך ארץ, המפעילה את כביש חוצה ישראל, לגבות אגרה בכביש בקטע שנפתח לתנועה, מקיבוץ אייל ועד מחלף בן שמן. חיוב האגרה מתבצע באופן אוטומטי באמצעות כרטיסי אשראי או באמצעות הודעת תשלום שתישלח לביתו של הנהג.
תעריפי האגרה נגזרים משלושה פרמטרים: סוג הרכב, מספר קטעי הנסיעה וסוג המנוי. כך למשל, נסיעה של 3 קטעים ברכב פרטי של מנוי פסקל, תעלה 6.51 שקל. מי שאינו מנוי ישלם עבור אותה נסיעה 12.87 שקל.
חוק האגרה, מאפשר לחברת דרך ארץ להטיל סנקציות על בעלי רכבים שלא ישלמו את האגרה. בין הסנקציות, אי חידוש רישיון הנהיגה של הנהגים והחרמת רכב.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.