החוק לפיזור הכנסת התקבל ברוב עצום; נתניהו הציע אחדות ברגע האחרון, ונדחה על ידי ברק

בהצעה תמכו 80 חברי כנסת, 30 התנגדו, 4 נמנעו. ברק לנתניהו בנושא האחדות: "עכשיו כבר מאוחר מדי". ראש עיריית ירושלים, אהוד אולמרט: "ראש הממשלה לא היה צריך להתבזות בתרגיל כזה"

מליאת הכנסת קיבלה הערב (ב') ברוב עצום בקריאה ראשונה את החוק לפיזור הכנסת, שפירושו הליכה לבחירות מוקדמות. בהצעה תמכו 80 חברי כנסת, 30 התנגדו, 4 נמנעו ושלושה חברי כנסת לא נכחו באולם המליאה.

ממש לפני ההצבעה הפתיע ראש הממשלה בנימין נתניהו, בהצעה של הרגע האחרון למפלגת העבודה לממשלת אחדות לאומית. נתניהו ביקש פסק זמן של 72 שעות, כדי למצות את המהלך הפוליטי הזה. את המהלך יזם ככל הנראה ח"כ אריה דרעי, ראש סיעת ש"ס. ראוי לציין כי בתחילת הדיון הציע ראש הממשלה עצמו ללכת לבחירות. חמש שעות אחר כך הוא שינה לפתע את עמדתו, אולי מתוך רצון "להפיל" את הסירוב להצעה לממשלת אחדות על מפלגת העבודה.

ראש מפלגת העבודה ומועמדה לראשות הממשלה, אהוד ברק, ענה כי מדובר בהצעה שהגיעה "מאוחר מדי", וקרא ללכת לבחירות מוקדמות. ברק הזכיר לנתניהו כי היתה לו אפשרות להציע אחדות לאומית במשך חודשים רבים, אך הוא לא עשה זאת. ראש עיריית ירושלים, אהוד אולמרט, ושר הביטחון, יצחק מרדכי, גינו את המהלך הפוליטי המשותף של דרעי ונתניהו. "ראש הממשלה לא היה צריך להתבזות בתרגיל כזה", אמר אולמרט לאחר סיום ההצבעה בכנסת.

החוק לפיזור הכנסת יעבור לקריאה שנייה ושלישית בוועדת חוק ומשפט, כבר במהלך השבוע הבא. ברק, בנאום התשובה שלו לנתניהו, השאיר סדק קטן של תקווה לתומכים ברעיון ממשלת האחדות, אך עם זאת, נראה כי הערב עלתה מדינת על דרך מזורזת ומקוצרת לבחירות כלליות.