חברת הסטארט-אפ הישראלית ג'נגו מגייסת 8 מיליון דולר

החברה גייסה לפני כשנה וחצי, אולם החליטה לחזור ולגייס לאור ההתעניינות מצד קרנות

חברת הסטארט-אפ הישראלית ג'נגו (Jungo) עומדת לסגור גיוס נוסף של כ-8 מיליון דולר. כך נודע ל"גלובס". על פי הערכות, בסבב הגיוס ישתתפו משקיעים חדשים, לצד המשקיעים הקיימים בחברה. בין השאר, צפויה להשתתף בו גם קרן ההון סיכון טלסופט וונצ'רס, שהובילה את סבב הגיוס הקודם, למרות שהודיעה בעבר על הפסקת פעילותה בארץ.

על פי גורמים המקורבים לחברה, סבב הגיוס נפתח לאחר שכמה קרנות גילו עניין בהשקעה בחברה, בעקבות עסקאות שחתמה במהלך 2002. בחברה סרבו להתייחס לדברים.

ג'נגו (לשעבר KRFTech) מפתחת מערכות הפעלה למרכזיות, המשמשות כנתיב החיבור של האביזרים הביתיים לאינטרנט (Residential Gateways) בפס רחב. המערכת שפיתחה, בשם OpenRG, מסוגלת לנהל את החיבורים ברשת הביתית ומשם לרשת החיצונית, בתחומים כמו חיבור מהיר של אביזרים חדשים, הגדרת כתובות IP נפרדות ועוד. התוכנה שפיתחה החברה מאפשרת חיבור בין רכיבים שונים בבית באמצעים שונים כמו קווי טלפון, רכיבים אלחוטיים וכדומה.

הגיוס האחרון של ג'נגו הושלם באמצע 2001, בו גייסה החברה סכום של 7 מיליון דולר לפי שווי של 35 מיליון דולר אחרי הכסף. את הגיוס, כאמור, הובילה טלסופט, המנהלת הון בהיקף של 650 מיליון דולר בשתי קרנות, והשקיעה בעבר גם בלינקס פוטוניקס הישראלית. משקיעים נוספים שהשתתפו בגיוס האחרון היו קרן השקעות התקשורת של אינטל וקרן ההשקעות של חברת אינפיניון, הנמצאת בשליטת סימנס. אינטל ואינפיניון מתכננות לספק את המעבדים למוצרים שבהם תשולב התוכנה של ג'נגו.

ג'נגו נוסדה ב-1998 על ידי עופר וילנסקי, המשמש כמנכ"ל החברה, ודרי שריבמן, שניהם יוצאי צ'ק פוינט. את גיוס הסיד שלה, שהסתכם במיליון דולר, הובילה קרן IRR הישראלית. קודם להתמקדות בפיתוח המרכזיות, החברה עסקה בפיתוח תוכנות עבור מפתחי יישומים לתעשיית התקשורת. החברה מחזיקה כיום מרכז פיתוח בנתניה ומשרד נוסף בקליפורניה. היא מעסיקה נכון להיום 72 עובדים. לחברה שורה של הסכמים עם חברות, ביניהן טקסס אינסטרומנס, קונקסנט, אינטל ועוד. המתחרה הגדולה ביותר של ג'נגו היא חברת וינדריבר (Wind River) האמריקנית הנסחרת בנאסד"ק.