נתיבי איילון תפתח לתנועה את מחלף קפלן בסוף חודש מארס. מדובר באחד הצמתים העמוסים ביותר בארץ, בו עוברים מידי יום למעלה מ-100 אלף כלי רכב. העבודות החלו במאי 2001, והן נעשות במסגרת הפיתוח העירוני של איזור דרום הקריה.
עלות הפרויקט 90 מיליון שקל. העבודה כללה הפרדה מפלסית מצפון לדרום ושיקוע של כביש דרך פתח תקווה (מנחם בגין) בצומת הדרכים קפלן ודרך השלום.
מנכ"ל נתיבי איילון, יהודה בר-און, אמר, כי עם פתיחת המחלף תורגש הקלה משמעותית בזרימת התנועה, תתאפשר תנועה חופשית של כלי רכב מצפון לדרום בדרך פתח תקווה ללא עצירה בצומת, וכן תיווצרנה גישות תת-קרקעית למתחם עזריאלי ולמתחם קרית הממשלה שנבנה בדרום הקריה.
מנכ"ל משרד התחבורה, סלמן בן-ציון, מסר, כי במקביל לפתיחת מחלף קפלן יפתחו באותה עת מספר פניות מדרך פתח תקווה שנסגרו בעקבות העבודות. פניות אלה יאפשרו גישה מהקריה לדרך נמיר ומרחוב המסגר לקריה.
ראש הממשלה, אריאל שרון, ויו"ר מפלגת העבודה, עמרם מצנע, בתפקידו כראש עיריית חיפה, יחנכו מחרתיים (ג') את המחלף החדש בצ'ק פוסט שבחיפה, בו הושקעו 80 מיליון שקל.
זו הפעם הראשונה שהשניים ישתתפו בטקס משותף מזה תקופה ארוכה. בטקס ישתתפו גם שר האוצר, סילבן שלום, ושר התחבורה, צחי הנגבי.
את הפרויקט הקימה חברת התשתית העירונית של חיפה, יפה נוף. לדברי יו"ר החברה, אהוד אדמתי, המחלף כולל גשר באורך של 645 מטר. צומת הצ'ק פוסט הוא אחד הצמתים המרכזיים במטרופולין חיפה, ועוברים בו אלפי כלי רכב ביממה. העבודות כללו את בניית הגשר, הרחבת הצומת, העתקת תשתיות וכן התקנת מחסומי רכבת ורמזורים חדשים.
לדברי מנכ"ל יפה נוף, דורון בלשה, הפרויקט הוקם בהשקעה משותפת של עיריית חיפה ומשרד התחבורה. צומת זו קיימת מתקופת המנדט הבריטי, ואז שימשה ככיכר תנועה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.