כונס זמני לחברת פגסוס נכסים; החוב לדיסקונט - 25 מיליון שקל

הבנק טוען: יעקב קלו הקים שני בניינים בתל אביב בניגוד לחוק

לבקשת בנק דיסקונט מינה בית המשפט המחוזי בת"א כונס נכסים זמני במעמד צד אחד לנכסי חברת פגסוס נכסים שבבעלות היזם יעקב קלו, ממדינת מישיגן בארה"ב.

דיסקונט טען בפנייתו לבית המשפט, באמצעות עורכת דין דנה בר-נר, כי העניק למשיבים ליווי פיננסי לשני פרויקטים, ברחובות בוגרשוב וזנגביל בתל-אביב.

הבנק טוען, כי החוב של המשיבים כלפיו הסתכם ב-25.7 מיליון שקל וכן הוא העמיד לבקשתו של קלו ערבויות בנקאיות אוטונומיות לצדדים שלישיים בסך 1.56 מיליון שקל.

לדברי הבנק, שני הפרויקטים נבנו על-ידי קלו תוך הפרת החוק וחריגה בוטה מהיתרי בנייה.

כך למשל, בפרויקט בוגרשוב נבנו 4 דירות גג במקום שתי הדירות שקבע ההיתר, ובניית פרויקט זנגביל (פרויקט מגורים מפואר בן 4 קומות ובהם 12 דירות), נבנה תוך חריגות בוטות וקיצוניות מהתרי הבנייה שניתנו.

בגין חריגות בנייה אלה לא ניתנה לפרויקט תעודת גמר ואף ננקטו נגד יעקב קלו הליכים משפטיים שונים.

עוד ציין בנק דיסקונט, כי בפרויקט בוגרשוב הוצא צו הריסה שלא כובד על-ידי קלו, וכי בניית הבניינים בפרויקטים הסתיימה לפני כמה שנים אולם הוא לא קיבל תעודת גמר ואין ביכולתו להוציא תעודה שכזו.

לדברי הבנק, שווי הנכסים המשועבדים נופלים בהרבה מהיקף החוב והנכסים אינם מבוטחים, והדבר מסכן את הפרויקטים וחושף את בנק דיסקונט בפני סכנה ממשית לגורל ההלוואות במקרה של פגיעה בנכסים.

עוד טען הבנק, כי המשיבים מבריחים נכסים מבנק דיסקונט, וזאת בניגוד להתחייבויותיהם.

לדבריו, יש למנות כונס נכסים זמני למנוע את הברחת הנכסים ולעצור את ההידרדרות המתמשכת בערך הנכסים.

השופטת ורדה אלשיך מינתה לתפקיד את עורך הדין אהרון בן-שחר לתפקיד הכינוס על הדירות והשטחים בשני הפרויקטים. (תיק פש"ר 1066/03).