אורלנדו: פרויקט הרחבת שדה התעופה הושהה עד שנת 2008

תחזית הנוסעים מונעת את הוצאתו אל הפועל של אחד הפרויקטים הגדולים בעשור האחרון

בניית כמיליון רגל רבועה, במסגרת פרויקט להרחבת שדה התעופה הבינלאומי של אורלנדו הושהתה עד לשנת 2008, כך לפחות עולה לפי שעה בעקבות הירידה בהיקף הנוסעים, קריסת חברות התעופה בארה"ב, והמלחמה האפשרית במפרץ הפרסי.

על פי תחזיות רשות התעופה האזרחית של אורלנדו, העבודה על פרויקט הרחבת השדה בעלות של 800 מיליון דולר, שעתידה לכלול הוספת טרמינל חדש, לא תחל עד אשר תחזית הנוסעים תחצה את רף 38 מיליון הנוסעים בשנה.

תחזית קודרת יותר של הרשות חוזה מספרים כאלה רק לקראת שנת 2012, לעומת התחזיות הקודמות שהעריכו, כי הפתיחה תתקיים לכל המאוחר בשנת 2005.

ספירת הנוסעים לשנת 2002 עדיין לא הסתיימה, אך על פי הערכות, המספרים לא יחצו את רף 28.3 מיליון הנוסעים שהושג בשנת 2001. השדה המרכזי במדינת פלורידה הגיע לשיא בשנת 2000, במהלכה חלפו בשדה למעלה מ-30.8 מיליון נוסעים. כשייצא לבסוף לפועל, יהיה פרויקט זה אחד הגדולים ביותר בעשור האחרון בעיר. חברת התעופה המרכזית הפועלת בשדה זה, דלתא איירליינס, תישא ברוב העלויות של הטרמינל החדש.

בשנת 2000 החברה השקיעה 75 מיליון דולר בשיפוץ ושדרוג הטרמינל הקיים, אך ביקשה עיכוב בביצוע עד שנת 2005, לקראת פתיחת הטרמינל החדש, מהלך שככל הנראה לא יתממש. ענף הבנייה המקומי צפוי לספוג מהלומה קשה בעקבות ביטולי חוזים.

חברת הדירוג הבינלאומית, סטנדרט אנד פור'ס, דירגה את אגרות החוב בהיקף של 165.3 מיליון דולר שהנפיקה הרשות בדירוג A.

מכירת האגרות הפחיתה את יתרת החוב הכולל של השדה לכ-954 מיליון דולר. חלק ניכר מחוב זה ינוצל עבור תוכנית הפיתוח הגרנדיוזית של השדה בהיקף של 1.1 מיליארד דולר, הכוללת בניית הטרמינל החדש ומסלול המראה רביעי.