דנשר רוכשת 50% מיצרנית ההלבשה התחתונה דיסטקס בכ-5 מיליון שקל

דיסטקס מייצרת גרבונים והלבשה תחתונה תחת המותגים גולדן ליידי ולי קופר

דנשר רוכשת 50% מחברת דיסטקס, המייצרת גרבונים והלבשה תחתונה תחת המותגים גולדן ליידי ולי קופר. היקף העיסקה הוא כ-5 מיליון שקל.

דנשר נמצאת בעלות טל ברק, ודיסטקס נמצאות בבעלות רון גולן. העיסקה כוללת הקמת חברה משותפת בבעלות שווה, בשם דיסטקס ישראל 2003. מנכ"ל החברה יהיה חמי טפרברג, המשמש כיום מנכ"ל דיסטקס.

חברת דיסטקס החלה לפעול לפני כשנתיים כחברת הפצה ושיווק, והיקף מכירותיה נאמד בכ-15 מיליון שקל. דיסטקס משווקת את גרבוני גולדן ליידי, והיא פיתחה תחת מותג האופנה "לי קופר" קו הלבשה תחתונה, הפונה בעיקר לצעירים. הכנסת השותף לחברה נובעת, בין היתר, מהרצון של דיסטקס להתפתח לכיוונים נוספים, כגון הלבשת שינה, הלבשה תחתונה לילדים, גרבי ספורט וגברים.

דנשר משווקת בארץ את מוצרי ג'ונסון אדג', טואלט דאק, גלייד, קליאו ואזורה, מגבוני פרשוונס, סוללות אנרג'ייזר ופוג'י. בשנים האחרונות עוברת החברה שינויים רבים בעקבות אוסף של אירועים, שגרמו לה לגבש אסטרגיה חדשה.

במסגרת זו, נכנסה החברה, המתמחה בטואלטיקה ודטרגנטים, לתחומי פעילות חדשים, בהם תחום מזון הבריאות. במסגרת זו, היא חתמה על חוזה התקשרות עם קבוצת HAIN האמריקנית, המתמחה בתחום מזון הבריאות. דנשר נכנסה לתחום מזון הבריאות כחלק ממהלך אסטרטגי להרחבת אחיזתה בשוק המזון, שבו פעלה עד לשנה האחרונה גם באמצעות תה ליפטון.

בעקבות כניסתה של יונילבר לשוק הישראלי לפני כחמש שנים, באמצעות רכישת חברת ויטקו, יצאו מסל המוצרים של חברת דנשר המותגים "דאב" ו"פיניש", לאחר שהשיווק שלהם עבר לידי יונילבר. אובדן מחזור המכירות של מותגים אלה חייב את החברה לנקוט אסטרטגיה, שכללה, בין היתר, חיבור עם חברת מוצרי מעברות להקמת חברת הפצה משותפת, שהגדילה את היקף ההפצה. החיבור הקנה לדנשר יתרון לגודל וסייע בהורדת עלויות ההפצה.

לפני כשנתיים התפרקה השותפות עם חברת מעברות בתחום ההפצה, ודנשר חתמה על הסכם עם חברת אגיס להקמת חברת הפצה משותפת. מעברות העבירה את הפצת מוצריה לדיפלומט, נציגת פרוקטר אנד גמבל.

כפי שפירסם "גלובס", דנשר מיזגה את חברת אקסטרא שיווק לתוך חברת השיווק וההפצה דנשר. פעילות אקסטרא שיווק כוללת שיווק שקיות פלסטיק, מזון שימורים, מזון ללא סוכר וטואלטיקה.