הולקחש"פ אישרה סופית את הרחבת כביש מס' 1

הולקחש"פ קבעה, כי יש להקים צוות מלווה שיפקח על הצד הנופי, וכי מע"ץ תגביה את הכביש כדי להקטין את הנזקים הסביבתיים

הולקחש"פ (הוועדה לשמירת קרקע חקלאית ושטחים פתוחים) אישרה סופית את הרחבת כביש מספר 1. לאחר למעלה משנתיים של מחלוקת חריפה בין מע"ץ למשרד לאיכות הסביבה והארגונים הירוקים, הכריעה בשבוע שעבר בתוכנית הרחבת הכביש שבין שער הגיא לשורש.

הולקחש"פ קבעה, כי יש להקים צוות מלווה שיפקח על הצד הנופי, וכי מע"ץ תגביה את הכביש כדי להקטין את הנזקים הסביבתיים.

פרויקט הרחבת הכביש מעוכב יותר משנתיים בשל מאבקם של הארגונים הירוקים, שביקשו לבטל את עבודות ההרחבה כל עוד אין תוכנית מאושרת. המחלוקת הגיעה עד לבית המשפט, שדחה את עתירת הארגונים הסביבתיים וקבע, כי מדובר בפרויקט חיוני ודחוף מבחינה תחבורתית ובטיחותית על אף שההרחבה נעשית שלא על סמך תוכנית מפורטת.

סמנכ"ל מע"ץ, יוסי קופ, אמר ל"גלובס": "מע"ץ רשמה הצלחה יחסית בולקחש"פ. העיכוב המתמשך בביצוע עבודת ההרחבה גרם נזק עצום למדינה".

לדברי קופ, הקבלן שנבחר לפני כשנה וחצי, האחים רוייכמן, הוא זה שיבצע את הפרויקט כיוון שלא התקבלה כל פניה במע"ץ מצידו לביטול ההתקשרות. מדובר בעבודות בהיקף של כ-150 מיליון שקל. משך העבודות, על-פי המכרז המקורי, נקבע לשנתיים.