י-ם: משרד התחבורה מעכב התוכניות לכביש 16 והטבעת

עפ"י התוכנית, כביש 16 יתחיל ממחלף מוצא שבכביש 1, ועד לכביש 4 בחיבור לצומת בייט. הכביש עובר דרומית למחלף מוצא מעל נחל סורק, ובשתי מנהרות דרך יער ירושלים. עלות הכביש 400 מיליון שקל

משרד התחבורה מעכב את החתימה על שתי תוכניות כבישים בכניסה לירושלים שהוגשו לוועדת התשתיות הלאומית. בכיר במשרד הפנים אמר, כי העיכוב נעשה ללא כל סיבה עניינית. מדובר בשני כבישים מהותיים מבחינת ההתפתחות העיר מערבה - כביש 16 וכביש הטבעת המערבית.

עפ"י התוכנית, כביש 16 יתחיל ממחלף מוצא שבכביש 1, ועד לכביש 4 בחיבור לצומת בייט. הכביש עובר דרומית למחלף מוצא מעל נחל סורק, ובשתי מנהרות דרך יער ירושלים. עלות הכביש 400 מיליון שקל.

הכביש השני שהוגש לאישור משרד התחבורה הוא כביש הטבעת המערבית, שיחל ממחלף מוצא בכביש 1 ועד לחיבור עם מחלף בכביש 39 (כביש עתידי שיחבר בין ירושלים לדרום). הכביש יקיף את ירושלים ממערב ואת השטחים עליהם מתוכננת ספדיה. עלותו של הכביש כ-2.5 מיליארד שקל.

משרד התחבורה מסר, כי מדובר בעיכוב טכני שנובע מתיאום בין אנשי המקצוע. בתחילת השבוע תתקיים ישיבה בדרג המקצועי, והמשרד אמור לאשר את התוכניות.

כיום עומדות 8 תוכניות בצנרת הות"ל. רק 3 מתוכן הוכרזו כתוכנית בעלת חשיבות לאומית ע"י רה"מ, שר האוצר ושר הפנים: כבישים 461, 9 ו-90 של מע"ץ.

שאר הפרויקטים - הרכבת המהירה לירושלים, שדרוג שדה התעופה בחיפה, תחנת הכוח הפחמית באשדוד והכבישים בכניסה לירושלים לא נחתמו על-ידי ראש הממשלה ושר הפנים.