מחמירים עם המזהמים: 250 אלף ש' קנס למפעיל חזיריות

המשרד לאיכות הסביבה הגיש ערעור למחוזי על פסק הדין, וכאמור נגזר עליו כעת קנס של 250 אלף שקל. כמו כן הוא אולץ לחתום על התחייבות בסך דומה להימנע מביצוע עבירה דומה

ביהמ"ש המחוזי בחיפה קנס ב-250 אלף שקל מפעיל חזיריות בגין זיהום נחל אעבלין, הסמוך לקריית אתא. ביהמ"ש גם ציווה על סגירת החזיריות החל מאפריל השנה. מפעיל החזיריות הוא חאתם עראף.

ביולי 2001 גזר בימ"ש השלום בחיפה על עראף קנס של 60 אלף שקל, והוא חויב לחתום על התחייבות בסך 15 אלף שקל להימנע מביצוע עבירה דומה במשך שנה בגין זיהום מקורות מים ולכלוך רשות הרבים. הוא נאשם בכך שבשנים 96'-98' ניהל עסק לגידול חזירים תוך כדי שהוא מזרים שפכים גולמיים מהחזיריה שבבעלותו לעבר הנחל.

המשרד לאיכות הסביבה הגיש ערעור למחוזי על פסק הדין, וכאמור נגזר עליו כעת קנס של 250 אלף שקל. כמו כן הוא אולץ לחתום על התחייבות בסך דומה להימנע מביצוע עבירה דומה.

ביהמ"ש קבע בהחלטתו, כי "לאורך השנים נתפסה אצלנו השמירה על איכות הסביבה כעניין משני בחשיבותו, הנדחה מפני שיקולים כלכליים שונים. משום מה שכחנו, שאנו נושמים את האוויר שאנו מרעילים. אנו שוחים בים שאנו מזהמים ואוכלים את הדגה הבאה ממנו, ואנו שותים את מי התהום שאנו מלכלכים. העונש לעבירות בתחום זה צריך להיות כזה, שלא ישתלם למזהם מבחינה כלכלית להמשיך בביצוע העבירה". המשרד לאיכות הסביבה יוצג ע"י עו"ד גיל מור.

בתוך כך גזר בימ"ש השלום בירושלים קנס בסך 90 אלף שקל על א. קסיר, שהורשעה בזיהום יער ירושלים. השופטת, מיכל אגמון-גונן, חייבה את בעלי החברה לשלם באופן אישי קנס בסך 15 אלף שקל. החברה ובעליה הורשעו בשבוע שעבר בזיהום הקרקע בשמן ובדלק שנזל ממכליות להובלת דלק שבבעלותם, בשטח הפתוח ביער ירושלים, מתחת לאתר פי גלילות.

קסיר הודיעה, כי בכוונתה לערער על גזר הדין. אגמון-גונן דחתה את הבקשה לעיכוב ביצוע, וקבעה כי התשלום יחל ממארס 2002. (ע.פ 2633/02, פ 3876/00).