כספי ההלוואה שהחזיר ליברמן 'הופקדו' מתחת למזרון"

שלושים אלף שקלים, כספי הלוואה, שלטענת מנכ"ל משרד ראש הממשלה, איווט ליברמן, הוחזרו על ידו לקופת עמותת "גשר עלייה" - "הופקדו" במשך שלוש שנים במזומן מתחת למזרון. כך טען גיזבר העמותה, דוד גודובסקי, בעת חקירתו במשטרה.

הגיזבר גודובסקי סיפר, כי ליברמן קיבל הלוואה מקופת העמותה, בסך 30 אלף שקלים; לא 111,155 שקלים כפי שמופיע ברישומי העמותה וכפי שנחשף ב"ידיעות אחרונות". לטענת גודובסקי החזר ההלוואה (30 אלף ש"ח, בתוספת ריבית והצמדה), התבצע בשטרות של כסף מזומן ולא בצ'ק אישי או בהמחאה בנקאית או העברת בנקאית כמקובל.

גודובסקי נשאל מדוע אין רישום של החזרת הכסף בחשבונות או במסמכי העמותה והשיב: "שמתי מתחת למזרון. לא רציתי שהכסף ייבלע בחשבון העמותה שהיה באוברדראפט".

גודובסקי טען עוד, כי בשנת 96' לקח חלק מהכסף שהחזיר ליברמן ושילם חשבונות טלפון של העמותה. "את היתרה, 12 אלף שקל, תרמתי לעמותה באריאל", טען הגיזבר.

מגירסת גודובסקי משתמע כאילו הכסף שליברמן החזיר על פי טענתו ב-93', שכב מתחת למזרון כשלוש שנים, מבלי שנרשם בספרי העמותה.

בחקירת פרשת העמותה נתגלה עוד, כי איווט ליברמן מכר את מכוניתו לעמותת "גשר עלייה", עמותה שנשלטה על ידו, במחיר העולה בכ-%50 על שוויה של המכונית בשוק בעת המכירה. על פי המידע שהגיע למשטרה, החזיק ליברמן בבעלותו מכונית "הונדה סיביק" מודל 90'. בחקירה נתגלה, כי ליברמן מכר את מכוניתו לעמותה בכ60 אלף שקל. בדיקת המשטרה העלתה, כי שווי השוק של המכונית באותה תקופה היה כ-40 אלף שקלים בלבד.

ליברמן טען, כי מכר את מכוניתו לעמותה במחיר גבוה כיוון שהיתה מצויידת בתוספות. הוא טען כי המכונית היתה ממוגנת והיתה מצויידת בטלפון נייד. אולם בחקירה התברר, כי מיגון המכונית מומן מכספי הממשלה - כנהוג במקרים של תושבי שטחים - ואילו הטלפון הנייד היה ממילא שייך לעמותה וחשבונותיו שולמו על ידה. בדו"חות הכספיים ובמסמכי העמותה, שהוגשו לרשם העמותות, לא נמצא שום איזכור לכך שהעמותה החליטה לרכוש את המכונית מליברמן.

מנכ"ל משרד ראש הממשלה נחקר, כזכור, תחת אזהרה בפרשה ושוחרר בערבות עצמית. מקור בכיר במשטרה אומר, כי התשובות שסיפק ליברמן לחוקרי היאח"פ היו, בלשון המעטה, תמוהות ביותר.

את תגובתו של ליברמן לא ניתן היה להשיג עד לשעת סגירת העיתון. « ידיעות אחרונות « כספי ההלוואה שהחזיר ליברמן 'הופקדו' מתחת למזרון" «