יחסי הסחר עם אינדונזיה עולים מדרגה: שתי חברות ישראליות נרשמו לראשונה בג'קרטה

בינואר הושלמה לראשונה עיסקה שבה חברת מוצרי צריכה ישראלית ייצאה משלוח לחברה אינדונזית גדולה, באופן ישיר

יחסי הסחר בין ישראל ואינדונזיה עולים מדרגה: באחרונה נרשמו שתי חברות ישראליות בג'קרטה, במטרה לאפשר לאנשיהן לקבל ויזות עסקים עם מספר כניסות למדינה.

לדברי סטיב שטיין, המייצג בישראל את חברת הביטוח הממשלתית הגדולה באינדונזיה, ג'סינדו, בינואר הושלמה לראשונה עיסקה שבה חברת מוצרי צריכה ישראלית ייצאה משלוח לחברה אינדונזית גדולה, באופן ישיר.

המשלוח נשא מסמכי ייצוא ישראליים, ושוחרר מהמכס האינדונזי ללא קושי. שטיין, שליווה את העיסקה, מסר, כי הספק הישראלי התמודד מול חברות בינלאומיות, ולאור שביעות הרצון של הלקוח האינדונזי, צפויה הזמנה חוזרת. היקף ההזמנה הראשונה נמוך ממיליון דולר.

כמו כן, בהתאם לשינוי בחוקי הסחר בסקטור הפרטי באינדונזיה, חברות זרות, ובכללן ישראליות, יכולות להירשם בג'קרטה. זאת, על-מנת לקצר את הליכי קבלת הויזה למדינה. עם הרישום, נציגי החברה באינדונזיה מקבלים "ויזת עבודה מרובת כניסות", התקפה לשנה. לדברי שטיין, המהלך מייעל את עבודת החברות הישראליות באינדונזיה. עד כה, סייעה ג'סינדו לשתי חברות ישראליות להירשם בג'קרטה.

מכיוון שבין ישראל לאינדונזיה לא מתקיימים יחסים דיפלומטיים, קיימים הליכים מוגדרים של קבלת ויזה: המארח האינדונזי מגיש לרשויות בקשה להוצאת ויזה לעמיתו הישראלי, והוויזה מונפקת במשרדי הרשויות האינדונזיות בבנגקוק או בסינגפור.

שטיין ציין, כי בעקבות אירועי 11 בספטמבר, דורשות הרשויות האינדונזיות מהמארחים להבהיר כיצד ידאגו לבטחונם של האורחים הישראלים.

בניגוד לפרסומים שונים, אומר שטיין, כי אין קושי בהוצאת ויזה לישראלים, כל עוד היא נערכת על-פי הנהלים. לדבריו, עשרות ישראלים מוציאים מדי שנה ויזה לאינדונזיה, למטרות עסקים.

ג'סינדו, מחברות הביטוח הממשלתיות הגדולות באינדונזיה, עוסקת גם בביטוח עסקאות סחר חוץ וסיכונים פוליטיים. נציגות החברה בישראל, המנוהלת על-ידי שטיין, פועלת משנת 1997, ומתמחה בביטוח ובליווי עסקאות בין שתי המדינות.