המועצה הארצית לתכנון ובנייה החליטה, כצפוי, להעביר את תוכנית תוואי הרכבת המהירה ירושלים-נתב"ג להערות הוועדות המחוזיות. מדובר בשלב אחד לפני החלטה על אישור התוכנית.
בדיון הוחלט להאיץ באופן משמעותי את ההליך הסטטורים, כיוון שלדעת חברי המועצה מדובר בתוכנית בעלת חשיבות לאומית. בדיון ביקש נציג משרד הבינוי והשיכון לפצל את התוכנית לשני חלקים: נתב"גמודיעין ומודיעין-ירושלים. בקשה זו נדחתה, בנימוק כי חשיבות התוכנית היא החיבור לירושלים. עם זאת הוסכם, כי לקראת השלבים הסופיים תינתן אופציה לפיצול. עופרה ליבנה, מנהלת אגף לתוכנית מיתאר במשרד הפנים: "ברור שאי אפשר לממש את התוכנית כמקשה אחת בשל המגבלה התקציבית, אך מבחינה סטטורית יש כוונה רצינית לאשר את התוכנית כיחידה אחת".
בנוסף ביקשה המועצה לבחון מחדש את עומק תחנת בנייני האומה בירושלים. המועצה המליצה לרכבת ישראל לבחון אפשרות לצמצם את העומק (כ-80 מטר). הוועדה קבעה עוד, שתסכים עקרונית לתחנת רכבת במרכז העיר אך קבעה, כי אין מקום בשום מקרה לעצור ולעכב את קידום התוכנית. לדברי ליבנה, "כל חברי המועצה היו תמימי דעים לאשר את התוכנית".
גורמים במועצה הביעו מורת רוח על התנהלות הרכבת, שהאשימה את מוסדות התכנון בסחבת. לדבריהם, הרכבת היא זו שעיכבה את הפרויקט, כיוון שלא הגישה את החומר כנדרש, לא התייחסה לסוגיות מהותיות בתכנון, והכינה תוכניות שאינן תואמות בין התוכנית הכללית לתכנון המפורט.
גורמים בתכנון הביעו שביעות רצון מההתקדמות, ואמרו כי לחץ הות"ל השפיע ישירות על התנהלות הוועדה. לדבריהם, "מדובר בתוכנית אקוטית להתפתחות ירושלים וחיזוקה, וחייבים במלוא המרץ להוציאה אל הפועל בהקדם האפשרי".
על-פי לוחות הזמנים של המועצה, עתידה התוכנית לקבל אישור סופי לקראת יולי-אוגוסט.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.