רכבת ישראל תשקיע 35 מיליארד שקל בתשתיות מסילה וחישמול רשת הרכבות ב-10 השנים הקרובות. מימון פעילותה יתבצע, בין היתר, בגיוס מימון חיצוני באמצעות הלוואות והנפקת אג"חים. הגיוס הראשון מתוכנן למחצית השנייה של 2003.
מנכ"ל הרכבת, יוסי שניר, ערך היום (ד') סיכום שנת פעילות ראשונה לכהונתו כמנכ"ל. לדברי שניר, מדובר על השקעת ענק שבעיקרה פיתוח מסילות ברזל, כך שהרכבת תהפוך לאחד מכלי התחבורה המשמעותיים במדינה.
על-פי תחזיות הרכבת, בשנת 2013 יסעו מדי שנה כ-70 מיליון איש - פי 3 יותר מכמות הנוסעים הנוכחית.
אחת הבעיות המרכזיות כיום, לדברי שניר, היא מחסור בציוד מסילתי. "אין צי רכבות מספק. המחסור קריטי. במהלך 2003 ייפתחו 5 מסילות נוספות ואין רכבות להפעיל בהן את המסילות. "האלטרנטיבה היחידה שעומדת בפני כיום היא לרכוש באשראי מספקים לתקופה של 10 שנים תוכנית שלא אושרה על-ידי האוצר".
על-פי סיכום שנת 2002, שהציג שניר, נסללו 34 ק"מ של מסילות ברזל בהשקעה של 1.5 מיליארד שקל. הרכבת שיפצה וחידשה 7 תחנות וביצעה 11 פרויקטים חדשים בהיקף של 2.5 מילארד ש'.
התוכנית העתידית של הרכבת כוללת קידום 3 פרויקטים עיקריים: רכבת מהירה לירושלים A1, רכבת ראשל"צ ת"א דרך נתיבי איילון, ותוכנית לחישמול הרכבת. לדברי שניר, פריצת הדרך בפעילות הרכבת התאפשרה אך ורק לאחר שהרכבת הפכה לחברה ממשלתית עצמאית וערכה גיוסי הון חיצוניים.
במהלך שנת 2003 צפויים להיפתח 5 קווים נוספים: ת"א-כ"ס, ת"א-רמלה, ת"א-ראשל"צ, ת"א בית-שאן, ת"א-נתב"ג.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.