בעקבות הפרסומים האחרונים בנושא זיהום האוויר החמור באיזור ת"א, העבירה סיעת הירוקים בעיריית ת"א הצעה לראש העיר, רון חולדאי, להטיל אגרת גודש על הרכבים הנכנסים לעיר על מנת לצמצם את זיהום האוויר. לדברי חברת המועצה מטעם הירוקים, הדס שכנאי, לונדון עומדת להטיל "היטל גודש" בסך 5 ליש"ט מכל מכונית שתכנס למרכז העיר. "תושבים המתגוררים במרכז לונדון יקבלו הנחה של 90% מן ההיטל. פטור מוחלט יינתן לקטנועים, אופנועים, תחבורה ציבורית ומוניות, אמבולנסים ומשטרה. גם נכים ובעלי מכוניות ידידותיות לסביבה יהיו פטורים מתשלום".
על-פי הערכות, אגרת הגודש תקטין את מספר המכוניות הנכנסות למרכז לונדון ב-15%. על-פי הצעת הירוקים, תוטל אגרת גודש בת"א בהבדל אחד - כל תושבי העיר יהיו פטורים מתשלום האגרה.
עיריית ת"א מסרה בתגובה, כי מבדיקת היועץ המשפטי של העירייה עולה, כי אין סמכות לרשויות המקומיות להטיל אגרת גודש על כלי רכב הנכנסים לעיר, וכי הנושא צריך להיות מותנה בחקיקה. בעירייה מבקשים לציין, כי קיים הבדל מהותי בין לונדון, שבה פועלת רכבת תחתית המהווה תחליף לבעלי רכבים הנכנסים לעיר, לבין ת"א-יפו, שבה הרכבת התחתית תחל לפעול רק ב-2010.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.