שדה"ת באילת יועתק לתמנע

בימי השיא של השנה מבוצעות בשדה שבאילת כ-100 המראות ונחיתות. השדה והטרמינל באילת פועלים מאז שנות ה-50, ואף שהם עברו כשלוש תוכניות הרחבה ושיפוצים הם אינם מסוגלים לענות על הצרכים של ענף התיירות באילת

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז הדרום במשרד הפנים, החליטה אתמול (ב'), כי שדה התעופה הבינלאומי באילת יועבר לאיזור תמנע.

הוועדה דנה בשלוש חלופות לגבי מיקומו החדש של השדה ופסלה את החלופה בעין-עברונה ובאיזור שחורת.

בראש הוועדה עומד הממונה על מחוז הדרום, דוד כהן. לשדה התעופה החדש תועבר כל פעילות הטיסות המסחריות המתנהלת כיום בשדה באילת, שבו עוברים כ-1.3 מיליון נוסעים בשנה.

רוב התנועה (88%) היא בטיסות פנים. בשנת 2001 חלה ירידה של 52% בנוסעים הבינלאומיים שהגיעו לאילת וירידה של 5.8% בנוסעים בטיסות הפנים. מספר הטיסות הבינלאומיות ירד ב-29% והטיסות הפנים-ארציות של ארקיע וישראייר ירדו ב-12%.

בימי השיא של השנה מבוצעות בשדה שבאילת כ-100 המראות ונחיתות. השדה והטרמינל באילת פועלים מאז שנות ה-50, ואף שהם עברו כשלוש תוכניות הרחבה ושיפוצים הם אינם מסוגלים לענות על הצרכים של ענף התיירות באילת.

תהליך בניית השדה החדש יימשך ככל הנראה כ-7 שנים ויסתיים רק בשנת 2009. עיריית אילת מתנגדת להעברת השדה צפונה מהעיר וכן מתנגדים גורמי התיירות של העיר וחברות התעופה, הטוענים, כי הרחקת השדה ממרכז העיר תפגע בתיירות הבינלאומית והישראלית לאילת.

נושא הקמת שדה תעופה בינלאומי לאילת נדונה במשך השנים האחרונות בין כל הרשויות הממשלתיות הקשורות לנושא, בשל מצבו הפיסי של השדה והגידול החזוי במספר התיירים המגיעים מחו"ל.

עין-עברונה היתה החלופה המועדפת להעתקת השדה, אולם התנגדות הגופים הירוקים מנעה את מימוש התוכנית, בטענה שתהיה פגיעה קשה בשמורת הטבע הגדולה הקיימת באיזור.