משבר אמון בין נתניהו לסגן שר השיכון

משבר אמון ביחסים בין ראש הממשלה ושר השיכון, בנימין נתניהו, לבין סגן שר השיכון, מאיר פרוש. הסיבה: נתניהו דיווח בשבוע שעבר בישיבת הכנסת על הפרטת לור"ם, מבלי שיעד כי ועדת הכספים - בתמיכתו של פרוש - דחתה את הדיון בהפרטת החברה. הכרזתו חסרת הכיסוי של נתניהו עוררה לגלוג רב בשורות האופוזיציה.

מאוחר יותר, בסוף השבוע האחרון, החליטה ועדת הכספים פה אחד שלא לתמוך בהפרטת לור"ם, המתמודדת עם בעיות חברתיות קשות בערים לוד ורמלה. גם לדעת משרד השיכון לא תוכל חברה פרטית להתמודד עם בעיות חברתיות אלה.

"נתניהו זועם על פרוש שחבר לאופוזיציה וטירפד את הפרטת לור"ם בוועדת הכספים של הכנסת. פרוש צריך להחליט אם הוא רוצה או מסוגל לשמור על משמעת קואליציונית", אמר בסוף השבוע בכיר בלשכת ראש הממשלה.

יו"ר ועדת הכספים, אברהם רביץ (גם הוא - כמו פרוש - מדגל התורה) הודיע שוועדת הכספים אינה חותמת גומי המאשרת אוטומטית החלטות ממשלה.

במיוחד זעם נתניהו על שפרוש השמיע בפני חברי ועדת הכספים נאום אופוזיציוני מובהק: "אני חייב לכאורה לתמוך בהחלטת ועדת הכספים להפרטה, אך מצפוני האישי ועמדותיי הפוליטיות-חברתיות קוראים לי להתנגד".

ביום חמישי הקרוב יזמן נתניהו ישיבה של ועדת השרים לענייני הפרטה, ובמהלכה יתבע מפרוש לתמוך במכירת לור"ם. *« ידיעות אחרונות « משבר אמון בין נתניהו לסגן שר השיכון *«