משרד החינוך יטיס מרצים מהמרכז לגולן

משרד החינוך יממן טיסות של מרצים ממרכז הארץ לקצרין שברמת-הגולן ו"יצ'פר" אותם בשורת הטבות (לא כספיות) כדי להסיר את התנגדותם להעברת מכללת "אוהלו" של חוף הכנרת - לקצרין.

נציגי המרצים, המתנגדים בתוקף להעברת המכללה בתחילת שנת הלימודים האקדמית הקרובה, שתחל ב-2 בנובמבר, יחליטו בישיבה שיקיימו מחר האם לקבל את ההצעות.

כדי לעודד סטודנטים ללמוד בקצרין, תעניק המועצה המקומית קצרין 2,500 שקלים לכל סטודנט שיחליט ללמוד במכללה.

החלטת הממשלה להעביר את מכללת "אוהלו" לקצרין עוררה התנגדות מצד הסטודנטים והמרצים. אלה טענו, כי מדובר בהחלטה פוליטית, הפוגעת בציבור הסטודנטים שייאלצו לנסוע מרחקים ארוכים כדי להגיע ללימודים.

הסתדרות המורים הכריזה, כי לא תאפשר את פתיחת שנת הלימודים בקצרין ותבעה להמשיך את הפעלת המכללה בכנרת.

מזכ"ל הסתדרות המורים, אברהם בן-שבת, אמר כי בשבועות האחרונים מציע משרד החינוך תנאים ייחודיים והטבות למורים כדי להשפיע עליהם להסכים למעבר.

בן-שבת ציין, כי הסתדרות המורים תסיר את התנגדותה למעבר, אם תביעותיה לטובת המורים ייענו. בן-שבת ציין, כי בין ההצעות של משרד החינוך: מימון לינה של מורים ממרכז הארץ, תשלום שכר למורים, שלא יסכימו לעבור ללמד בקצרין, עד לשנת הלימודים הבאה, ופיצויים מוגדלים במיוחד למורים שיעדיפו לפרוש.

בין ההטבות המוצעות לסטודנטים: הלוואות כספיות נוחות ומגורים בגולן תמורת 80 דולר לחודש בלבד.

דובר משרד החינוך, בני שוקרון, אמר אתמול, כי ההחלטה להעביר את המכללה לקצרין התקבלה משיקולים עניינים בלבד. *«ידיעות אחרונות« משרד החינוך יטיס מרצים מהמרכז לגולן *«