מתבטלת עיסקת דימונה טקסטיל: קבוצת משקיעים בלגיים נסוגה מכוונתה לרכוש המפעל

מתבטלת עיסקת הרכישה של דימונה טקסטיל בידי משקיעים בלגיים, לאחר שכבר אושרה בידי בית המשפט. ל"מעריב" נודע, כי הקבוצה הבלגית שהציעה לרכוש את מפעל דימונה טקסטיל, הודיעה על ביטול העיסקה למפרק החברה, עו"ד אילן שביט.

הנימוק הרשמי של המשקיעים הוא, כי התאכזבו מעמדת הרשויות בישראל לגבי שיעורי הארנונה, בהיקף עשרות אלפי דולרים לחודש, אותם הם נדרשים לשלם לעיריית דימונה. פנייתם של המשקיעים למשרד הפנים בבקשה להקלה בארנונה לא נענתה.

מפעל דימונה טקסטיל שהיה בשליטת אנשי העסקים עודד גולד ושלמה וחניש, התמוטט, והמפרק חיפש אחר משקיעים.

הקבוצה הבלגית, שבמרכזה משפחת קלריס היהודית, נתנה את הצעת הרכישה המועדפת, בהיקף 3.75 מיליון דולר.

על פי ההסכם שאושר בידי בית המשפט באוגוסט השנה, קיבלה הקבוצה אופציה להפעלת המפעל בשלושה שלבים, כאשר עומדת לה הזכות לסגת בכל שלב.

ל"מעריב" נודע, כי בעקבות הודעת הנסיגה של משפחת קלריס, מנסים שאר חברי הקבוצה הבלגית למצוא שותף מרכזי במקומם, אולם הסיכויים לכך אינם גבוהים.

אם אמנם תבוטל עיסקה זו, תימסר הזכות לקבוצת מציעים ישראלית לשפר הצעתם. אם גם אפשרות זו לא תתבצע, צפויים המדינה והמפרק להודיע לבית המשפט על ביטול העיסקה לאחר יום כיפור. בכך יתמצה הניסיון למצוא רוכשים ולהפעיל את דימונה טקסטיל.

מנהל מרכז ההשקעות, דוד ברוך, אמר אתמול, כי המרכז ינסה להביא בכל זאת את העיסקה לכלל מימוש. «מעריב« מתבטלת עיסקת דימונה טקסטיל: קבוצת משקיעים בלגיים נסוגה מכוונתה לרכוש המפעל «