הופוול הולדינגס, מפעילת כבישי האגרה הגדולה בסין, דיווחה בשבוע שעבר כי רווחיה
במחצית הראשונה עלו בכ-8%, בזכות גידול בנפח התעבורה במהלך השנה השנייה לפעילות
כבישי האגרה במחוז גואנגדונג בדרום מזרח סין.
הרווח הגולמי שלה בששת החודשים שהסתיימו ב-31 בדצמבר עלה ל-178 מיליון דולר
הונג קונגי (23 מיליון דולר), או 20.4 סנט הונג קונגי למניה, מ-165 מיליון
דולר הונג קונגי, או 18.9 סנט, בתקופה המקבילה אשתקד. מכירותיה נפלו ל-447
מיליון דולר הונג קונגי, מ-627.1 מיליון דולר הונג קונגי.
"המניע העיקרי (לעלייה ברווח) הוא הוזלת עלויות המימון והצמיחה היציבה בשימוש
בכבישי אגרה בסין", אמר אנליסט בנומורה אינטרנשיונל הונג קונג. "הרווח עומד
לגדול בקצב מהיר למדי בשנה הפיסקלית הנוכחית".
הופוול מסרה כי הגידול בתעבורה נובע מהמספר הגדל של נהגים בסין. בעלות על רכב,
שנחשבה פעם למותרות שנשמרו לאליטה הפוליטית ולבכירים בחברות ממשלתיות, מתפשטת
כיום גם בקרב משפחות המעמד הבינוני. בנוסף, גואנגדונד, שבה מפעילה הופוול כבישי
אגרה, נחשבת לכלכלת המחוזית הגדולה בסין.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.