כביש עוקף קריות: ראשי הערים מתנגדים גם לפשרה שהוצעה בה תיגבה אגרה מופחתת

גורמים במשרדי התחבורה והאוצר אמרו באחרונה, כי ללא הפיכת הכביש לכביש אגרה, אי אפשר יהיה להקימו, שכן הדבר יצריך השקעה של מאות מיליוני שקלים מתקציב המדינה

הודיעו למנכ"ל משרד התחבורה: לא נסכים להשית על תושבי הצפון כל תשלום שהוא

ראשי הערים בקריות הודיעו היום (ג') למנכ"ל משרד התחבורה, סלמן בן-ציון, כי הם מתנגדים גם להצעת הפשרה שהגיש לגבי הקמת כביש עוקף קריות, לפיה תיגבה בכביש אגרה מופחתת. בן-ציון הציע זאת כפשרה, לאחר שלפני מספר חודשים הודיעו ראשי הערים, כי יתנגדו לגביית אגרה בכביש.

במכתב שהעבירו לבן-ציון כותבים ראשי הערים: "אנו חוזרים ומודיעים בצורה חד משמעית, כי אנו מתנגדים לסלילת כביש זה ככביש אגרה, ולא נסכים בשום פנים ואופן להשית על תושבי האיזור והצפון כל תשלום שהוא. על הכביש להיסלל ככביש שמשרת את הקריות, שמחובת המדינה לממן אותו ככל הכבישים האחרים שנסללים ברחבי הארץ".

בנוסף על ראשי הערים בקריות חתומים על המכתב בין היתר יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית כרמיאל, עדי אלדר, ראש עיריית עכו, שמריהו בירן, ראש עיריית נשר ומ"מ יו"ר מרכז השלטון המקומי, דוד עמר, ראש המועצה האיזורית מטה אשר, יהודה שביט, ראש עיריית מעלות ויו"ר פורום יישובי קו העימות בצפון, שלמה בוחבוט, וראש מועצת קריית טבעון, שמואל אבואב.

גורמים במשרדי התחבורה והאוצר אמרו באחרונה, כי ללא הפיכת הכביש לכביש אגרה, אי אפשר יהיה להקימו, שכן הדבר יצריך השקעה של מאות מיליוני שקלים מתקציב המדינה.

אבואב אמר היום ל"גלובס": "לא ייתכן שכביש ראשי ובינעירוני, שמתפקידו לשרת בעיקר את תושבי הקריות והצפון, יהפוך לכביש אגרה. אם הנהגים יידרשו לשלם אגרה, הם יעדיפו לנסוע בכביש הישן והפקוק של מפרץ חיפה".