צבי חפץ השיג שליטה בערוץ החדשות

חפץ ואיגור מלשנקו ירכשו גם מידי רויכמן מניות בערוץ, לאחר שרכשו את מניות פורמולה

ההשתלטות המשותפת של צבי חפץ ואיגור מלשנקו על חברת חדשות ישראל, זכיינית הערוץ היעודי בכבלים ובלוויין, עומדת לקראת השלמתה. ל"גלובס" נודע, כי חפץ ומלשנקו (בעבר בכיר בקבוצת מדיה מוסט של ולדימיר גוסינסקי) סיכמו על רכישת מחצית ממניותיה של משפחת רויכמן, המחזיקה 23% מההון בחדשות ישראל תמורת כ-800 אלף דולר.

לאחר שבשבוע שעבר חתמו השניים על הסכם לרכישת מחצית ממניותיה של פורמולה בערוץ תמורת סכום דומה, הם חולשים בעקיפין, ביחד עם גוסינסקי, על מניות המקנות שליטה בחדשות ישראל. יש לציין, כי עיסקאות הרכישה של חפץ ומלשנקו עדיין לא קיבלו את אישור מועצת הכבלים והלוויין.

עלייתו של ערוץ החדשות היעודי לאוויר, שתוכננה להתבצע בסוף החודש, צפויה להידחות. חדשות ישראל, שבה השקיעו בעלי המניות עד היום 7 מיליון דולר, איננה ערוכה עדיין לשידור וסבלה לאחרונה מתחלופת מנהלים ועזיבת עובדים.

בעלי הערוץ מתכוונים להגיש בקרוב בקשה לדחות את מועד העלייה לאוויר בחצי שנה לפחות. על-פי תנאי הרישיון שמחזיקה חדשות ישראל, היא מחוייבת להשקיע 23 מיליון דולר לשנה בפעילות הערוץ, המיועד לשדר חדשות משך 24 שעות ביממה.

צבי האוזר, ממייסדי חדשות ישראל, העריך היום, כי התייצבות של גרעין שליטה בחדשות ישראל משפרת את סיכויי ערוץ החדשות לעלות לאוויר.

(ראו "גלובס הערב", עמ' 14).