חניון הבימה: שלב ההתנגדויות בעיצומו

במקום החניון הקיים, הכולל 260 מקומות חנייה, מציעה התוכנית בניית חניון תת-קרקעי בן שבע קומות, בשטח כולל של 66 אלף מ"ר, שיספק 1,500-1,200 מקומות חנייה

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ת"א החלה בשבוע שעבר לדון בהתנגדויות לתוכנית "כיכר התזמורת", המוכרת יותר כתוכנית חניון הבימה בעיר. הוועדה המקומית ת"א דחתה לאחרונה את ההתנגדויות שהוגשו לתוכנית, העתידה להוסיף לאיזור מאות מקומות חנייה.

התוכנית מבטלת את החניון המצוי כיום בתחומי הכיכר, ויוצרת כיכר כשטח ציבורי פתוח. לצוות התכנון שותפים אדריכל אבנר שהין, שערך את התוכנית, אדריכלית ליטל סמוק-פביאן, מתכננת הנוף, משרד תומר הנדסה בע"מ, האחראי על תכנון התנועה והאמן דני קרוון, שאחראי על התכנון הסביבתי.

במקום החניון הקיים, הכולל 260 מקומות חנייה, מציעה התוכנית בניית חניון תת-קרקעי בן שבע קומות, בשטח כולל של 66 אלף מ"ר, שיספק 1,500-1,200 מקומות חנייה. לשטחי החניון התת-קרקעי יוקצו 5,500 מ"ר, ועוד כ-3,500 מ"ר ישמשו לאולמות מוסיקה וקונגרסים.

התוכנית מציעה תוספת לבניין תיאטרון הבימה בשטח של 2,800 מ"ר; תוספת קומה שתשמש את הנהלת התיאטרון, ומשרדים ואולמות חזרה. בנוסף, ייבנו 1,000 מ"ר שישמשו כאכסדרת כניסה לתיאטרון הבימה במפלס הכיכר. ההשקעה בפרויקט מוערכת ב-68 מיליון שקל.

המתנגדים לתוכנית טוענים, כי בניית חניון ציבורי הינה שערורייתית ולא כדאית הן מבחינה כלכלית, הן מבחינה תחבורתית והן מבחינת הנזק שיגרם לאיכות הסביבה. להערכתם, הקמת חניון של 1,500 מקומות חנייה תעלה כ-100 מיליון שקל. כן טענו לאי חוקיות של התוכנית כולה, החל מהימנעות העירייה מצירוף תוכנית בינוי, תוכניות מדידה, טבלאות שטחים, והסתרת חלק מפרטי התוכנית מהציבור.

בעיריית ת"א דוחים את הטענות בתוקף ואומרים, כי לא ברור מדוע בכלל הוגשו התנגדויות לתוכניות ש"רק תעשה טוב לעיר". לדברי מהנדס העיר, דני קייזר, "אישרנו את התוכנית במתכונתה הנוכחית ונאפשר לתושבים לראות את הנספח האדריכלי על מנת שהציבור יוכל להשמיע את דעתו. אנחנו מקווים שבקרוב נוכל להתגאות במתחם ציבורי ראוי לאולמות התרבות מהחשובים במדינת ישראל".