המשק מפסיד מאות מיליוני שקלים בשנה כתוצאה מהתארכות עבודות סלילת הכבישים בארץ, כך עולה מניתוח שערך מנהל אגף הכלכלה בהתאחדות הקבלנים, אדם בוכמן.
לדברי בוכמן, בשל הקיטון המתמיד בתקציבי התשתיות, הפיגור ההולך וגובר בהקמתן במקביל לרצון להוכיח עבודה בשטח, סוללות הרשויות מספר כבישים במקביל, כאשר העבודה בפרויקטים אלה מתנהלת בעצלתיים. לדבריו, במקום לסלול כביש אחד ולסיימו בפרק זמן קצר ככל האפשר, מתחילים בסלילתם של מספר כבישים בו זמנית, ואילו העבודות מסתיימות אחרי פרק זמן ממושך.
להערכת בוכמן, הנזק במקרים רבים מגיע למיליונים רבים, והוא כולל גידול ניכר בעלות הסלילה, בשל הפסקות חוזרות ונשנות בעבודה, הצורך להעביר ציוד מאתר לאתר, וכן בעקבות הוצאות נוספות ומיותרות של ביטוח, ערבויות ביצוע, שמירה, אחזקת משרדי אתר ועוד, תוספת ממוצעת של כ-10% לעלות הפרויקט.
לדברי בוכמן, כיוון שמרבית עבודות סלילת הכבישים והמחלפים מתבצעות בכבישים קיימים, הרי שעצם ביצוע העבודות מפריע לתנועה השוטפת ומגדיל את הסיכון לתנועה בכביש, ובכך גדלים הנזקים למשק עוד יותר. להערכת בוכמן, המשק מפסיד 47% מהתועלת שהיה הכביש מביא למשק לו נסלל בקצב מהיר. הפסד התועלת שווה ל-45% מעלות ההשקעה בכביש.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.