תוכנית גני יער בלוד לעיון שר הפנים

בג"ץ הורה להחזיר לעיון שר הפנים החדש, אברהם פורז, את תוכנית גני יער, בלוד, מתוך מטרה לאפשר לו לשנות את החלטת קודמו, אלי ישי.

החלטת בג"ץ באה בעקבות עתירת אגודת אדם טבע ודין נגד חברת לור"ם, המתכננת את התוכנית, בטענה שבשכונה לא הוקצו שטחי פנאי ושטחים למגרשי משחקים כפי שמחייב התקן.

שכונת גני יער הוקמה כתוכנית הוועדה לבנייה למגורים בראשית שנות ה-90 על-ידי החברה הממשלתית לור"ם. בתוכנית שני שלבים, חלק ראשון ובו 840 יחידות שאוכלסו. החלק השני של התוכנית שכולל 602 יחידות נמצא בשלבי תכנון.

בחלק הראשון לא הוקצו כלל שטחי נופש. במהלך תכנון החלק השני של השכונה התברר שלור"ם שוב אינה מקצה מספיק שטחים למגרשי שעשועים ופנאי, ובמקום להקצות שבעה מ"ר מגרשי משחקים לנפש כפי שמחייב התקן, היא מקצה 2.5 מ"ר בלבד.

בתגובה פנתה אגודת אדם טבע ודין לבית המשפט, בדרישה לחייב את החברה להקצות שטחים למגרשי שעשועים, ולהפוך את שטח נחל גזר הזורם בסמוך, לפארק.

התוכנית שונתה ונחתמה על-ידי ישי, אך האגודה טענה שהשטח אינו מספיק וכי בחלקה השני של התוכנית יש להקצות שטחים מוגדלים כפיצוי בעבור השטח הראשון. על פי החישוב שערכה, עם איכלוס כל השכונה יתגוררו בה 5,300 נפש, בהם 2,000 ילדים, ולכן יש לדאוג להם למספיק שטחי משחק. בג"ץ החליט לאפשר לפורז לתקן את החלטת ישי.