פישמן יממן רכישת חלקה של כלל סחר בקו-אופ צפון-היפרשוק

איש העסקים אליעזר פישמן יממן את עיסקת הרכישה של חלקה של כלל סחר ברשת קו-אופ צפון-היפרשוק, תוך רכישתה במשותף עם קו-אופ צפון. על פי הסכם השותפות בקו-אופ צפון-היפרשוק, קו-אופ היא בעלת זכות סירוב ראשונה לקנייה. התוכנית סוכמה באחרונה בידי יוסי גנשר, יו"ר מועצת המנהלים של פישמן רשתות, ודורון קשוב, מנכ"ל קו-אופ צפון.

הכוונה היא להמשיך את המהלך במיזוג קו-אופ צפון-היפרשוק עם רשת סופר שוק גרינברג שבשליטת פישמן, תוך שקו-אופ צפון תשמור על אחזקה של %50 גם לאחר המיזוג. את הגדלת השקעתה תממש קו-אופ צפון בעיקר באשראי בנקאי.

הרשת צפויה להפוך לשלישית בגודלה בשוק רשתות המזון, אחרי שופרסל (שרכשה באחרונה גם את רשת הסופרמרקטים של שקם) והריבוע הכחול.

העיסקה סוכמה באחרונה בין קו-אופ צפון-היפרשוק, וככל הנראה תקבל גם את הסכמת הנהלת כלל. המכירה מוערכת בכמה מאות מיליוני שקלים.

להערכת גורמים בעיסקה, לא צפויה התנגדות הממונה על ההגבלים, בשל קביעתו באחרונה כי כלל ואי.די.בי הם קבוצה עיסקית אחת בשליטת משפחת רקנאטי. קביעה זו מכתיבה, לכאורה, את מכירת %25 שמחזיקה כלל סחר בקו-אופ צפון-היפרשוק, בשל החזקתה של אי.די.בי ברשת שופרסל.

גורם בכיר אישר את הידיעה. דורון קשוב אומר בתגובה, כי "קו-אופ צפון לא תתנגד למכירת חלקה של כלל סחר ברשת לפישמן, אולם בכל מקרה, קו-אופ צפון לא תרד מהחזקה של %50 ברשת, גם לאחר מיזוגה עם גרינברג". « מעריב « פישמן יממן רכישת חלקה של כלל סחר בקו-אופ צפון-היפרשוק «