הרשות לפיתוח יירושלים לליברמן: לעצור את הקו המשודרג לירושלים

אחת הדרכים שנבחנות ברכבת ישראל היא שימוש ברכבת טילטינג. לעניין זה טוען מנכ"ל הרשות, עו"ד עזרי לוי: "גם ההצעה לטילטינג שהעלו בפניך הינה זריית חול ותו לו. הטילטינג אינו יעיל והקו השודרג המוצע אינו מסוגל לשאת טילטינג"

הרשות לפיתוח ירושלים מבקשת משר התחבורה, אביגדור ליברמן, לעצור את שידרוג הרכבת לירושלים באופן מיידי. במכתב ששלח מנכ"ל הרשות, עו"ד עזרי לוי, נכתב:"השילוב של איטיות הקו עם בעיית הביטחון גורם לכך, שכל שקל נוסף שיושקע (וישקע) בעניין מהווה בזבוז כספי ציבור. יש לדחות את הטענה שהחיבור הרכבתי לירושלים חשוב בכל מחיר".

לדבריו, עלות שידרוג הקו לפני 4 שנים עמדה על 170 מיליון שקל, והזמן המשוער לביצוע הפרויקט עמד על 18 חודשים. "חלפו ארבע שנים, לפחות עוד שנתיים לגמר, והמחיר נסק לפחות ל-500 מיליון שקל".

אחת הדרכים שנבחנות ברכבת ישראל היא שימוש ברכבת טילטינג. לעניין זה טוען לוי: "גם ההצעה לטילטינג שהעלו בפניך הינה זריית חול ותו לו. הטילטינג אינו יעיל והקו השודרג המוצע אינו מסוגל לשאת טילטינג".

בנוסף נדרש ליברמן לסוגיית הרכבת המהירה. הרל"י מבקשת להעלות לדיון מחדש את בחינת חלופת G1, חלופה מהירה דרך בית שמש, על פני חלופת A1, שמקדמת הרכבת דרך מודיעין, וזאת באמצעות בדיקת היתכנות על-ידי גורם בלתי תלוי.

השבוע צפויה ישיבה משותפת לרה"מ אריאל שרון, שר התחבורה ליברמן ומנכ"ל הרכבת יוסי שניר, לדיון נוסף בפרויקט. נודע, כי גם במשרד האוצר תומכים ברעיון של ביטול הפרויקט בקטע שבין בית שמש לירושלים, ומגבשים נייר עמדה שיתמוך בביטול.

שניר ל"גלובס": "רכבת ישראל מבצעת את הפרויקט בהתאם להחלטת ממשלה. העבודות נמצאות בעיצומן ואני מניח, שהפסקת עבודות בשלב כזה אינה רלוונטית".