בשבוע שעבר אישרה הוועדה המקומית ת"א את העברת חמשת המבנים שהקימו הטמפלרים במושבה ההיסטורית שרונה, שעל אדמותיה הוקמה הקריה. מחלף קפלן, הסמוך למרכז עזריאלי בת"א ומשמש ככניסה לקריה, יחנך מחר (ב'), כחלק מפיתוח מתחם דרום הקריה הצובר תאוצה.
השבוע תוציא הרשות לפיתוח כלכלי ת"א את המכרז להעברת המבנים, המוערך בהיקף של 50 מיליון שקל. מדובר במכרז ראשון מסוגו בארץ. לדברי מנכ"ל הרשות, תומר שרת, מדובר במהלך ייחודי ולא פשוט. "המטרה שלנו היא לשמר את המבנים החשובים המהווים פיסת היסטוריה שלא תסולא בפז. המכרז יערב ככל הנראה יזמים מהארץ ומחו"ל".
העברת המבנים נועדה לצורך עבודת הרחבת כביש רח' קפלן. העבודות להרחבת הכביש אמורות להתחיל בתוך כמה חודשים, ומעוררות התנגדות בעיקר בשל החשש ליצירת פקק תנועה בהמשך וכן מפגיעה אפשרית במבנים ההיסטוריים.
המתחם משתרע על 190 דונם, ומהווה את אחת מעתודות הקרקע הגדולות עבור הפיתוח העתידי של ת"א. תחום התוכנית הוא בשטח שבין הרחובות קפלן, הארבעה, החשמונאים, דרך פ"ת וליאונרדו דה-וינצ'י. התוכנית כוללת כאמור את המושבה הטמפלרית שרונה, שמרבית מבנייניה, כ-50 במספר, בני מאה שנה ויותר ומיועדים לשימור.
במתחם מתוכננים 495 אלף מ"ר שטחים עיקריים, כשמרביתם (390 אלף מ"ר) מיועדים לתעסוקה, ומיעוטם לבניית כ-650 יחידות דיור, שייבנו במגדלים הממוקמים מסביב לפארק בשטח 40 דונם. כן יוקם מלון בשטח 40 אלף מ"ר.
בנוסף, במסגרת התוכנית יינתן מענה להפיכת דרך פ"ת לשדרות עירוניות, ויתוכנן קשר ומעבר ישיר לתחנת הרכבת הקלה. ברחוב קפלן תישמר במרכז הכביש רצועה עבור קו נוסף של הרכבת הקלה, אשר יבוצע בעתיד. עלות הפרויקט כולו נאמדת ב-400 מיליון דולר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.