מאבטח חסם בגופו פיגוע התאבדות בתחנת הרכבת בכפר-סבא - ונהרג

מחבל מתאבד נעצר על-ידי מאבטח בכניסה לתחנת הרכבת, נבהל - ופוצץ עצמו; 2 פצועים קשה

מאבטח ישראלי נהרג הבוקר (ה') ו-13 בני אדם נפצעו, שניים מהם קשה, בפיגוע בתחנת הרכבת החדשה בכפר-סבא. במשטרה מעריכים, כי עירנותו של המאבטח במקום מנעה פיגוע כבד הרבה יותר. "המאבטח שילם בחייו", אמר מפקד מחוז מרכז במשטרה, ניצב יהודה בכר.

הפיצוץ העז נשמע בסביבות השעה 7:20 בבוקר באיזור התחנה שברחוב נורדאו. מחקירת הפיגוע עד כה עולה, כי בכניסה לתחנת הרכבת היו שני מאבטחים.

כאשר הגיע המחבל למקום, הוא התבקש על-ידי אחד מהם להציג תעודת זהות ולהיבדק במכשיר המגנומטר - ואז פוצץ המחבל את עצמו. אחד המאבטחים נהרג, וחברו נפצע קשה.

בתחנה נפגעו עוד 12 בני אדם, 1 קשה והשאר בינוני וקל. הפצועים פונו לבית החולים "מאיר" בעיר, וכן לבית החולים בילינסון בפתח תקוה.

מפקד מרחב שרון, תת-ניצב עמיחי שי, אמר, כי השמירה בתחנה עמדה בדרישות שהציבה המשטרה להנהלת רכבת ישראל, והתוצאה - המחבל לא הצליח לחדור ללובי של התחנה, שם שהו עשרות אנשים. "אם הפיצוץ היה מתרחש בלובי, הנזק והנפגעים היו רבים יותר.

המאבטח בכניסה הצליח למנוע בגופו את הפיגוע, ובכך הציל אנשים רבים", אמר שי. המפכ"ל, רב ניצב שלמה אהרונישקי, אמר כי לא היתה התרעה ממוקדת לפיגוע.

איש גדודי אל-אקצא המחבל המתאבד הוא אחמד חאלד חטיב, בן 18, תושב מחנה הפליטים בלאטה ליד שכם, שהתגורר בשנים האחרונות בקלקיליה. הוא הגיע לתחנה ככל הנראה באוטובוס, כשהוא לובש חגורת נפץ שהוסתרה מתחת למעיל. "קול ישראל" דיווח, כי מדובר בפיגוע של גדודי חללי אל-אקצא של הפתח ושל ארגון אבו-עלי מוסטפה של החזית העממית.

שמרית מירן (21), קופאית בתחנה, סיפרה לאתר האינטרנט ynet: "ברציפים היו הרבה אנשים. הגיעה הרכבת שאספה חלק מהאנשים, והמקום התרוקן מעט. הרכבת הבאה היתה אמורה לצאת ב-7:32, אבל שתי דקות אחרי שיצאה הרכבת של 7:20 שמעתי פיצוץ אדיר.

השמשות של הקופה רעדו. צרחתי ויצאתי בבהלה מהתחנה. בכניסה ראיתי את המאבטח, כשהוא פצוע וכל הפנים שלו מלאות בדם".

שמרית, שלקתה בהלם בעקבות הפיגוע שהתרחש לנגד עיניה, התמוטטה מול התחנה בבכי: "כל הזמן היתה לי הרגשה שיקרה פה פיגוע, כי בתחנה יש הרבה אנשים". עם זאת, לדבריה, היא אינה מתכוונת לעזוב את עבודתה ברכבת.

מדובר בתחנה חדשה, שנפתחה לפני כשלושה שבועות ומשרתת את תושבי כפר-סבא והוד השרון. התחנה נמצאת בבניין חדש וגדול, דמוי קניון. המסילה מוקפת בחומה ובגדר. כתוצאה מהפיצוץ, נגרם נזק לכניסה.

המשטרה הקימה מחסומים בכל האיזור, וניסתה לאתר רכב שנראה נמלט מהמקום - יתכן שמדובר בסייען של המחבל, שהביא אותו לזירת האירוע. בימים האחרונים היתה כוננות גבוהה באיזור קו התפר, וכן סוכלו מספר פיגועי התאבדות על-ידי צה"ל והשב"כ.

האבטחה ברכבת תוגברה רכבת ישראל מסרה ל-ynet, כי מערך האבטחה של הרכבת תוגבר בחודשים האחרונים בשל ההתרעות הרבות. בין היתר הוצבו מאבטחים נוספים בתחנות ובמסילות. "על פי הדיווחים שלנו, המאבטח פעל כהלכה ועצר את המחבל בכניסה", נמסר. מנכ"ל הרכבת, אפי שניר, אמר כי "הרכבת מעסיקה באבטחת הרכבות בתחנות את חברת 'השמירה', אשר עושה עבודה מצוינת".

ראש עיריית כפר-סבא, יצחק ולד, אמר בשטח: "אני בהחלט בעד גדר שתפריד בינינו לבין הרשות". לדברי ולד, המחבלים אינם מבחינים בין כפר-סבא לבין ערים אחרות בישראל. "הם מגיעים לכל מקום. איני רואה בקירבה של כפר-סבא לקו התפר העדפה למחבלים לחדור אליה". בעירייה הוחלט לבטל את חגיגות המימונה בעיר.

גורמים מדיניים בירושלים אמרו, כי הפיגוע מוכיח שהמשימה הראשונה שעומדת בפני הממשלה הפלשתינית בראשות אבו מאזן היא המלחמה בטרור.

"אם הממשלה הפלשתינית החדשה תמשיך ללכת בדרכו של ערפאת, אין ספק שארגוני הטרור ימשיכו בפעילות שלהם והפיגועים יימשכו", נמסר.

"אין ביטחון בחינם"

חוסיין א-שייח', מראשי התנזים של הפתח, אמר, כי "כאשר ממשלת ישראל ממשיכה בפשעים נגד הפלשתינים, שאף אחד לא יצפה מהפלשתינים שיעניקו ביטחון בחינם לישראל. רק בחודש הנוכחי נהרגו כבר 47 פלשתינים".

לפני פחות מחודש אירע פיגוע ההתאבדות האחרון בישראל: מחבל מתאבד מהג'יהאד האיסלאמי פוצץ עצמו ליד בית קפה במרכז נתניה. 30 בני אדם נפצעו.