אושרה התוכנית להקמת היישוב חירן

תוכנית היישוב מותאמת לתכנון המרחבי וכוללת חיבור לדרכים ראשיות ודרך גישה ליישוב הווילות מיתר

המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה את התוכנית להקמת חירן, יישוב חדש בנגב. את התוכנית מקדמת עבור מינהל מקרקעי ישראל חברת י.ג מתאר מקבוצת גדיש הנדסה וניהול.

חירן, שמתוכנן להיות יישוב בעל אופי קהילתי-פרברי, ימוקם בגבעות המזרחיות של חבל מיתרים, צפוניתמזרחית לבאר-שבע, ויכלול מתחם קרקע גדול של כ-3,500 דונם לבניית 2,300 יחידות דיור, בעיקר בבנייה צמודת קרקע, מבני ציבור, מרכז אזרחי, שטחי ספורט, שטחים פתוחים, כבישים ותשתיות.

תוכנית היישוב מותאמת לתכנון המרחבי וכוללת חיבור לדרכים ראשיות ודרך גישה ליישוב הווילות מיתר.

על-פי התוכנית שאושרה, תכונסנה שכונות המגורים של היישוב לאורך כבישים טבעתיים, שיובילו לרחובות משניים ולמתחמי מגורים אינטימיים. מבני הציבור המרכזיים ימוקמו בראשי גבעות או במקומות שמהם נשקף הנוף של היישוב וסביבתו.

במרכז היישוב תוקם כיכר מרכזית שתוקף במבני מסחר וציבור. שכונות המגורים שיוקמו ביישוב יאופיינו ברמת תשתיות גבוהה ובהיצע מגורים איכותי, תוך ניצול יעיל של הטופוגרפיה, שטחי ציבור פתוחים וקרבה למערכות תחבורה שקושרות את מטרופולין באר-שבע למרכז הארץ.

מקבוצת גדיש הנדסה נמסר, כי אישורה של התוכנית פה אחד על-ידי כל הגורמים החברים במועצה הארצית מעניק גושפנקא להמלצות שהכינה הקבוצה לתוכנית האב האזורית. ההמלצות, שגובשו עבור מינהל מקרקעי ישראל, מדברות על חיזוק האחיזה ההתיישבותית לאורך קו התפר, מיצוי הפוטנציאל של קרקע פנויה להרחבת ההתיישבות, להגדלת מקורות התעסוקה ולהשבחת תנאי המחיה באיזור.

עוד ציינו בגדיש, כי היצע של יחידות צמודות קרקע זולות ישמש מנוף לאוכלוסייה איכותית.