פרץ בונה הנגב רכש מסול קסט את דימונה טקסטיל ב-3.2 מיליון דולר

יבנה פאואר סנטר, פארק אטרקציות ומוזיאון אטום בהשקעה של 60 מיליון דולר

חברת הבנייה פרץ בונה הנגב רכשה מחברת מגדלי ש.ק.ל, בבעלות סול קסט מארה"ב, את המבנים של דימונה טקסטיל, בעיר דימונה. פרץ שילמה 3.2 מיליון דולר. החברה תבנה במקום פאואר סנטר בן 15 אלף מ"ר, ולידו פארק אטרקציות ומוזיאון אטום, בהשקעה כוללת של 60 מיליון דולר.

דימונה טקסטיל, שהיה בזמנו אחד ממפעלי הטקסטיל הגדולים והמובילים בארץ, נסגר לפני שנים, והיה סגור מאז. מגדלי ש.ק.ל רכשה את הנכס לאחר סגירת המפעל, ותיכננה להפוך אותו לנכס מניב.

פרץ בונה הנגב, בשליטת משה פרץ, היא אחת מחברות הבנייה למגורים הגדולות בדרום הארץ, ופעילה גם באיזור המרכז. משה פרץ התמודד אשתקד על תפקיד נשיא התאחדות הקבלנים, אך לא זכה.

הפאואר סנטר ייבנה בתוך המבנים הקיימים של המפעל, לאחר שיפוץ יסודי. פרץ בונה הנגב מנהלת מו"מ מתקדם עם רשת מזון מקומית מובילה, להשכיר לה 2,500 מ"ר לפי 3% מהמחזור, אך לא פחות מ-15 דולר למ"ר לחודש. כן מתנהל מו"מ להשכיר 1,000 מ"ר לרשת אייס קנה ובנה. במקביל, מנהל אייל פרץ, האחראי על הפרויקט, מו"מ להשכיר 450 מ"ר למסעדת אווזי, וכן חנויות לקסטרו, קרייזי ליין ואחרות. החנויות ישלמו בדרך כלל 7% מהמחזור, אך לא פחות מ-25 דולר למ"ר לחודש. אייס תשלם פחות.

ליד הפאואר סנטר תבנה פרץ בונה הנגב פארק אטרקציות על מגרש של 12 דונם המהווה חלק מהנכס. האומן דודו טופז מונה ליועץ להקמת הפארק. אייל פרץ אמר לגלובס, כי טופז איננו בעל מניות או שותף בשום חלק של הפרויקט, ותפקידו רק בייעוץ. בנוסף, יש תוכנית לבנות במקום מוזיאון אטום, תוך ניצול קירבת המקום לכור האטומי בדימונה, ולאחר קבלת אישורים בטחוניים מתאימים.

החברה טרם סיכמה עיסקת ליווי פיננסי עם בנק כלשהוא. מתנהלים מגעים עם בנק הפועלים שהוא הבנקאי העיקרי של החברה בפרויקטים לבנייה למגורים שלה במקומות שונים בארץ. פרץ אמר לגלובס, כי החברה החליטה להיכנס להשקעה גדולה, למרות השפל הכלכלי הנוכחי, מאחר שבכל הנגב אין פאואר סנטר. תחזיות השיווק שלה מבוססות על 43 אלף תושבי דימונה, 15 אלף תושבי ירוחם (המרוחקת 7 ק"מ) ו-2 מיליון כלי רכב העוברים מדי שנה ליד המבנה, בכביש דימונה-אילת.