שמשית: ההליכים נגד הייזם לא יעוכבו

קבע בית המשפט * צבי שפרינגר טען שהתביעה נמסרה להכרעתו של בורר

אין מנוחה במאבקים המשפטיים סביב היישוב שמשית. בית המשפט המחוזי בחיפה, דחה בשבוע שעבר את תביעתו של יזם הישוב, צבי שפרינגר, לעכב את ההליכים בתביעה נגדו בסך 15 מיליון שקל, הואיל והעניין נמסר להכרעת בורר.

לאחרונה, דחה בית המשפט המחוזי בחיפה גם את תביעת חברי הוועד הראשון ביישוב - ועד מקורבים לשפרינגר, להוציאם מתביעה שהגיש הוועד הנוכחי נגדם ונגד שפרינגר. תביעת הוועד הראשון להוצאה הוגשה גם כן בטענה, כי מנוהל בנושא הליך בוררות.

בשמשית מתנהלים מאבקים ציבוריים ומשפטיים כבר למעלה מ-4 שנים, בין ועד האגודה לשפרינגר, על רקע חילוקי דעות קשים לגבי חוזי העסקתו והתשלומים המגיעים לו.

בינואר 1997 נחתם הסכם הרשאה לפיתוח בין המינהל לבין הסוכנות, לפיו הקצה המינהל לסוכנות, בלא מכרז, קרקע בשטח 700 דונם לצורכי הרחבת היישוב גבעת אלה. ההרחבה לא יצאה לפועל.

שפרינגר פנה לסוכנות, וביקש שתפרוש את חסותה על הקמת יישוב חדש בשטח.

ועד היישוב הנוכחי העלה טענות כלפי פעילותו של שפרינגר במסגרת ההקמה. אופי הקמת שמשית היה נושא לביקורת חריפה גם בדו"ח מבקר המדינה. שפרינגר הקים אגודה שיתופית של מקורבים, מגישי הבקשה, וערך עמה הסכמים, לפיהם הוא יבצע את התכנון הכולל, התכנון האדריכלי, שירותי הניהול, תיאום ופיקוח ויקבל עמלת ייזום של 2% משווי הפרויקט. סך הכנסותיו נאמד ב-30 מיליון שקל. חלק ניכר מתושבי שמשית לא היו מודעים להסכמים.

לדברי השופט עודד גרשון, אין להפריד בין התביעה נגד שפרינגר והתביעה נגד שאר חברי הוועד הראשון ולכן הוא דוחה את בקשתו. היישוב מיוצג על-ידי עו"ד עפר אטיאס.