"צריך לשים קץ למצב בו אי.אס.סי נשלטת על ידי אדם אחד"

גנגר וגוטשטיין מבקשים להחליף את רוב חברי הדירקטוריון הנוכחי של החברה * "הדירקטוריון החדש יצטרך לשקול את המשך כהונתו של אקהויז כמנכ"ל"

קבוצת גנגר פרסמה אמש (ד') מכתב פומבי לכל בעלי המניות של יצרנית הציוד הרפואי-קוסמטי, חברת אי.אס.סי, ובו הודיעה על כוונתה להגיש תוך זמן קצר בקשה רשמית לכינוסה של אסיפה כללית שלא מן המניין, על מנת להחליף את דירקטוריון החברה ולבצע שינויים בהנהלתה.

אריה גנגר, בעל השליטה בחברת חיפה כימיקלים, ואיש העסקים האמריקני ברנרד גוטשטיין, מחזיקים יחדיו בכ-%17 ממניות אי.אס.סי ונהנים גם מתמיכתו של איש העסקים אשר אדלמן, המחזיק בכ-%7 ממניותיה של החברה. יחד, אם כן, תומכים כעת בקבוצת גנגר %24 מבעלי המניות בחברה. זאת לעומת ההנהלה הנוכחית של אי.אס.סי, שבידיה כ-%15 ממניות החברה בלבד.

במכתבם הפומבי לבעלי מניות אי.אס.סי, הנושא את הכותרת "זה הזמן לשינוי", מבקשים גנגר וגוטשטיין את תמיכתם של שאר בעלי המניות בחברה במהלך שהם מובילים כעת.

גנגר וגוטשטיין מבקשים כעת להחליף את כל הדירקטוריון הנוכחי של אי.אס.סי - למעט מנכ"ל אי.אס.סי ומייסדה, ד"ר שמעון אקהויז, וטום הארדי, נציגו של גנגר בדירקטוריון הנוכחי.

במכתב כותבים גנגר וגוטשטיין כי "עקב היותנו אנשי עסקים מצליחים, אשר נושאים עימם יחדיו ניסיון מצטבר של יותר מ-60 שנה בחברות פרטיות וציבוריות, ראינו בתדהמה כיצד ערך מניות אי.אס.סי בוול-סטריט נופל תוך מספר חודשים מרמה של כ-940 מיליון דולר לרמה של פחות מ-200 מיליון דולר".

השניים מוסיפים כי הירידה הדרסטית בערך המניה "הביאה לכך שחלק מחברי הקהילה הפיננסית בארה"ב מטילים כעת ספק בכשירותה של הנהלת החברה".

לדברי גנגר וגוטשטיין, כתוצאה משרשרת ההתרחשויות שעברו על אי.אס.סי בחודשים האחרונים הם הגיעו למסקנה כי החברה סובלת מחוסר ניסיון מקצועי אשר מורגש בדירקטוריון, וכי ניסו במהלך החודשים האחרונים להביא לשינוי במצב. במסגרת זו, נזכיר, ביקשו גנגר וגוטשטיין לפני כחודש להחליף שלושה מחברי הדירקטוריון ולהוסיף חבר חדש - צעד שהנהלת אי.אס.סי דחתה על הסף.

נוסף על כך, טוענים גנגר וגוטשטיין, הנהלת אי.אס.סי נקטה בפעולות שלמיטב ידיעתם חורגות מסמכותה ונמצאות בתחום אחריותו של הדירקטוריון בלבד, כמו שכירת שירותיו של בנק ההשקעות וורבורג דילון ריד, מקבוצת יו.בי.אס, כיועץ פיננסי לחברה.

"איננו מאמינים כי הדירקטוריון קיים כדי לשמש כחותמת גומי להנהלת החברה ולאשר את החלטותיה לאחר מעשה", אומרים גנגר וגוטשטיין, "אנו סבורים כי כעת נחוצים שינויים מהותיים בחברה, וסבורים כי תנאי ראשון לכך הוא כינונו של דירקטוריון חדש אשר יפקח על פעילותה של ההנהלה".

ששת המועמדים המוצעים על ידי קבומת גנגר כחברים בדיקטוריון החדש של אי.אס.סי כוללים את אהרן דוברת; פיליפ פרידמן, בעל חברת תוכנה פרטית בארה"ב; ד"ר דרל ריגל, מומחה לדרמטולוגיה ובעל חברה פרטית אמריקנית בתחום המחשבים, ס.א. ספנסר, בעליה של קרן הון סיכון אמריקנית בשם הולדינג קפיטל ואשר היה בעבר חבר דירקטוריון בחברת טרנס-ריסורסז, שבשליטתו של אריה גנגר.

שני המועמדים הנוספים לדירקטוריון הם מארק טבק, איש עסקים אמריקני הפועל בתחומי הבריאות והסיעוד, ונשיא הטכניון לשעבר, פרופ' זאב תדמור, אשר משמש כחבר בדירקטוריון חברת חיפה כימיקלים, שבשליטתו של גנגר.

במכתב מצוין, אגב, כי אהרן דוברת מחזיק כעת ב-20 אלף מניות אי.אס.סי, אחזקה אשר לפי מחיר המניה עם סגירת המסחר בוול-סטריט אמש, 5.5 דולרים, מסתכמת בכ-110 אלף דולר.

גנגר וגוטשטיין טוענים כי האישים הכלולים ברשימה כמועמדים לשמש כחברי דירקטוריון הם "נציגים עצמאיים באמת ובתמים, אשר יכולים לסלול את הדרך להבראתה של אי.אס.סי". יחד עם זאת יש לציין כי לפחות שניים מהמועמדים המוצעים, פרופ' זאב תדמור וס.א. ספנסר, נחשבים למזוהים עם גנגר.

גנגר וגוטשטיין מוסיפים כי לדעתם "על הדירקטוריון החדש לשקול את החלפתו של מנכ"ל החברה (ד"ר שמעון אקהויז - ע.מ)", אולם מוסיפים בנשימה אחת כי אין הם בהכרח ממליצים על הדחתו של אקהויז ממשרה כלשהי אותה הוא נושא כעת. גנגר וגוטשטיין רומזים כי הדבר יהיה נתון לשיקול דעתו של הדירקטוריון החדש של אי.אס.סי, אשר לדבריהם, "בתוקף היותו עצמאי יוכל לעשות את המאזן ולהעריך את תפקודה של ההנהלה הנוכחית ולשם קץ למצב השורר כעת, בו שולט בחברה אדם אחד".

"הזמן לשינוי הגיע", כותבים גנגר וגוטשטיין, "ואנו מאמינים כי המועמדים אשר אנו מציעים כעת לדירקטוריון יאפשרו לחברה לבצע את התהליך הזה".

גנגר וגוטשטיין טוענים בסיום המכתב כי "מטרתם אינה להגיע לשליטה בחברה, אלא לראות את ערך השקעתם עולה, אינטרס המשותף לכל בעלי המניות", אולם ברור כי החלפת הדירקטוריון תביא בפועל לכך שהשליטה בחברה תעבור לידי קבוצת גנגר.

גנגר וגוטשטיין מבהירים כי בכוונתם להגיש תוך זמן קצר בקשה רשמית לכינוס אסיפה כללית של החברה שתדון בהצעתם להחלפת הדירקטוריון. על פי פקודת החברות הישראלית יש לכנס את האסיפה, בעקבות דרישתם של מחזיקי כ-%10 ממניות החברה לפחות, תוך 21 יום ממועד הבקשה.

במקרה שדבר זה אינו מתבצע, נאמר בפקודה, יכולים המבקשים לכנס את האסיפה על דעת עצמם. לפיכך צפוי כי האסיפה הכללית של אי.אס.סי תכונס בעוד כחודש מהיום. על פי תקנונה של אי.אס.סי, החלפתו של הדירקטוריון יכולה להיעשות ברוב רגיל ואין צורך לשם כך בהשגת רוב מיוחד.

בישראל מטפל בנושא מטעם קבוצת גנגר משרד עורכי הדין צלרמאייר-פילוסוף