'סביטני', יבואנית מוצרי החשמל ממזרח ירושלים, תתחרה ביבואנים הגדולים

תציע מוצרים במחירים זולים במיוחד. סביטני: "אם הקמעונאים המקומיים ינסו למכור במחירים גבוהים יותר משנכתיב, נשווק את המוצרים בשיווק ישיר"

חברת סביטני המזרח ירושלמית, בבעלות מאזן סביטני, תתעמת חזיתית עם יבואני החשמל המקומיים. סביטני, שעד כה הסתפקה ביבוא מקביל של מוצרי חשמל של חברות ידועות, קיבלה ייצוג בלעדי של חברת BEKO התורכית. החברה תשווק את המוצרים בארץ ולא תסתפק רק בשטחי האוטונומיה, כפי שעשתה עד כה. אמש (ג') ערכה החברה ערב השקה מפואר ורב משתתפים למוצרי "בקו", באולמי רויאל גארדן שליד צומת ירקון. במגרש החניה הענק לא נותר מקום פנוי והאולם המה מבקרים, רובם מענף מוצרי החשמל. גם כאלה שעד כה לא שיתפו פעולה עם סביטני.

הסיפור של סביטני מעניין מאד בקנה מידה מקומי, שכן דוקא בתקופה של מיתון גובר והולך, צמצום הרכישות וסגירה אינטנסיבית של סלוני חשמל כמו גם פשיטות רגל של יבואניות רבות, החליטה החברה "לצאת מן הארון". סביטני מסביר את העיתוי דוקא בעיתוי. תקופת מיתון היא זמן מצויין לדעתו להציע קו מוצרים זול במיוחד. מי יקנה תוצרת תורכיה? סביטני אמר לגלובס שהמחיר ישחק כאן תפקיד ראשון במעלה וכאשר הוא מתלווה, לדבריו לאיכות גבוהה, למה שלא יקנו את מוצרי BEKO?

לא, זו לא הפעם הראשונה שמוצרים משל החברה משווקים בארץ. מאז יוני אשתקד משווקת סביטני מקררים מתוצרת "בקו", לאחר שקיבלה את הזיכיון מידיה. לאור ההצלחה, הוא אומר, החליטו על החדרת כל ליין המוצרים.

חברת סביטני היא חברה ותיקה, 40 שנה בענף מוצרי החשמל. מקום מושבה בעטרות, ומשם היא "חולשת" על שטחי הגדה והאוטונומיה. לפני 7 שנים החלה החברה לייבא מוצרי חשמל. החברה מיבאת את מוצרי "לאקי גולדסטאר" ו"פיליפס", המיובאים ארצה ע"י אלקטרה, מוצרי אושן, מוצרי פאנסוניק, מוצרי JVC, ווסטינגהאוז ואחרים, המיובאים ארצה ע"י חברות שונות. כידוע אין בלעדיות ביבוא מוצרי חשמל למרות שהחברות המקומיות שומרות בקנאות על הכרזת בלעדיות. שאר החברות המיבאות מוצרים דומים מוגדרות כיבואניות מקבילות. סביטני מדווח על מחזור מכירות של 50 מיליון דולר בשנה.

הענין הוא שחנויות מוצרי החשמל בארץ החלו אף הן לרכוש את המוצרים מסביטני. הסיבה פשוטה - סביטני מוכר יותר בזול. לתדיראן ואלקטרה עלויות גבוהות של הפעלת מערכות השיווק וההפצה. סביטני אומר שלו זה עולה הרבה פחות. הוא מפעיל 14 רכבים ו-120 עובדים. נכון להיום ישווקו את המוצרים המיובאים ע"י סביטני ל-80 ספקים ברחבי הארץ, לא כולל שטחי האוטונומיה. לשיווק המקומי, שלא לשטחי האוטונומיה, מונה מנהל שיווק יהודי, יום טוב מטלון ו-4 אנשי שיווק נוספים.

בנוסף להפצת מוצרים רבים מנהלת סביטני רשת חנויות מצליחה המונה 15 סניפים: שניים מהם במזרח ירושלים והשאר בשטחי האוטונומיה תחת השמות: "אכרם סביטני ובניו" ו-"סביטני סנטר". סניף החברה בשכונת צלאח א דין בירושלים נחשב למפואר בקנה מידה ארצי.

נכון לעכשיו לא משווקים מוצרי החשמל ברשתות החשמל הגדולות אולם בחברה מאמינים שבקרוב ירכשו מהם את המוצרים גם שקם אלקטריק, אבי סופר, טרקלין חשמל ואחרים. לארוע הוזמנו ואף הגיעו נציגי הרשתות הגדולות. ובעתיד יבוצעו מכירות גם לארגונים וועדי עובדים. ארגון "חבר" של אנשי וגימלאי צבא קבע וכן קרנות השוטרים כבר גילו התעניינות.

"בקו" שייכת לקונצרן "קוך גרופ", שמחזור המכירות שלו כ-5 מיליארד דולר בשנה, המפעיל כ-18 חברות בנות בהן טרייד גרופ, ראם, ראמטוג ואחרות. החברה מחזיקה משרדים ב-8 מדינות: צרפת, אלג'יריה, מצרים, רומניה, אזרביג'אן, אוקראינה, קזחסטן וטורקמניסטן ומפעילה חברות מקומיות באיטליה, ספרד, גרמניה, ארה"ב, טשקנט, מזרח אסיה והפסיפיק, הונג קונג ועוד.

הקונצרן פעיל בתחומים רבים בהם שיווק מוצרי טקסטיל, ברזל ומתכות, ציוד, מכונות ופרויקטים לתעשיות, שיווק ומכירות, אספקה וייצור מוצרי מזון בסיסיים וכן סחר בתחום המזון ומוצרי צריכה אחרים. ייצור מכשירי החשמל הביתיים מבוצע ב-4 מפעלים.« זהבה דברת « 'סביטני', יבואנית מוצרי החשמל ממזרח ירושלים, תתחרה ביבואנים הגדולים « תציע מוצרים במחירים זולים במיוחד. סביטני: "אם הקמעונאים המקומיים ינסו למכור במחירים גבוהים יותר משנכתיב, נשווק את המוצרים בשיווק ישיר"