14 רשימות חדשות הוגשו לוועדת הבחירות; ביהמ"ש דחה עתירת חברי ליכוד על מיקומם

שמיר נועל את רשימת הימין בראשות בגין * גם אביה של לימור לבנת ברשימה

14 רשימות מועמדים לבחירות לכנסת ה-15 הוגשו היום (ב') עד לשעות אחה"צ לוועדת הבחירות המרכזית בכנסת, בגל הראשון של הגשת הרשימות. כל הרשימות הן חדשות, אשר מיהרו להרשם, כדי לזכות באותיות המתאימות, נוכח המחסור באותיות פנויות.

הגשת הרשימות תימשך גם הערב וכן מחר משעות אחה"צ עד חצות.

הרשימה הראשונה שנרשמה היתה של פנינה רוזנבלום ולאחריה "כוח לגימלאים". רשימת האיחוד הלאומי בראשות בני בגין היא היחידה שמרבית מועמדיה הם ח"כים שהתפלגו מסיעות הימין, בנוסף לסיעת מולדת. היא גם היחידה שהגישה רשימה של 120 מועמדים. ראש הממשלה לשעבר, יצחק שמיר, נועל את הרשימה, בה מופיע, בין היתר, גם אביה של השרה לימור לבנת.

רשימות אחרות שהוגשו: רשימת עם אחד בראשות יו"ר ההסתדרות, עמיר פרץ, הירוקים, בראשות ח"כ דדי צוקר שפרש ממרצ, חוק הטבע, מפלגת המרכז הפרוגרסיבית של יוצאי רומניה, רשימת התקווה ומורשת אבות בראשות הרב בא-גד, שגם הגיש את מועמדותו לראשות הממשלה והבטיח לכולם שגם ייבחר.

בית המשפט המחוזי בת"א דחה היום (ב') את עתירותיהם של מיכאל רצון, עו"ד דוד מנע, יוסי אחימאיר, ד"ר אבי בן-אברהם, יחיאל חזן ואלי אפללו, על מיקומם ברשימת הליכוד לכנסת, עליהם החליטה ועדת הבחירות של הליכוד בעקבות הפריימריס שנערכו בליכוד ב-8 בפברואר.

השופט יהודה זפט קבע, כי לא מצא מקום להתערב בעניין ולא ראה לנכון לפסול את תקנון הליכוד כפי שנתבקש. לפני כן פנו המבקשים לבית הדין העליון של הליכוד, שדחה את השגותיהם של העותרים.

דוד מנע יצא נגד הכללת היישוב שוהם באיזור דן, במקום באיזור השפלה, איזור אליו, לטענת מנע, השתייך היישוב בבחירות 96'. דני נווה המתגורר בשוהם, נבחר במקום ה-11 ובהיותו נציג איזור דן ביטל את ייצוגו של איזור זה בהתאם לסעיף בתקנון. אילו שוייך שוהם לאיזור השפלה - היה מנע תופס את המקום ה-18 ששוריין לנציג איזור דן.

השופט קבע עוד, כי "לא שוכנעתי בקיומה של עילה להתערבות בית המשפט בהחלטת הטריבונל הפנימי של הליכוד. ההחלטה ניתנה ללא ספק בסמכות, ההליך היה תקין, לא הוכחה פגיעה בעקרונות הצדק הטבעי