כבישי הכניסה לירושלים הוכרזו כתשתית לאומית

חברת גדיש שמנהלת את הקמת הפרויקט אמרה, כי הכביש כולל שני מנהרות כפולות באורך של 1.5 קילומטר. על-פי התכנון, בין מחלף מוצא למנהרה המערבית יחבר גשר מעל נחל סורק

פרויקט מערכת כבישי הכניסה לירושלים ממערב הוכרזו כפרויקטים לאומיים. מדובר במערכת של שני כבישים ראשיים: כביש 16 וכביש הטבעת המערבית, שעלותם 3 מיליארד שקל: כביש הטבעת 2.5 מיליארד שקל וכביש 400 - 16 מיליון שקל. כביש 16 הוא כביש באורך של 5 קילומטר מסיבוב מוצא (על כביש מספר 1) ועד לחיבור עם כביש 4 (במחלף גבעת מרדכי).

חברת גדיש שמנהלת את הקמת הפרויקט אמרה, כי הכביש כולל שני מנהרות כפולות באורך של 1.5 קילומטר. על-פי התכנון, בין מחלף מוצא למנהרה המערבית יחבר גשר מעל נחל סורק. ההחלטה למנהר את הכביש נבעה בעיקר בשל העובדה כי חלקו עובר דרך יער ירושלים ואזורים מבונים.

כביש 16 נחשב לכביש בעל חשיבות אסטרטגית, כיוון שהוא מחבר את הבאים לירושלים מכביש 1 באופן ישיר אל כביש מנחם בגין, שהוא העורק המרכזי בלב ירושלים.

פרויקט כביש הטבעת המערבית יחל ממחלף מוצא בכביש 1 ועד לחיבור ממחלף 39 (כביש שיחבר את ירושלים לדרום - נמצא בשלבי תכנון). הכביש יקיף את ירושלים ממערב ואת השטחים עליהם מתוכננת תוכנית ספדיה להקמת 20 אלף יחידות דיור. שתי תוכניות אלה מהוות את התשתית להתפתחות ירושלים מערבה.

ההחלטה של חברה מוריה לקדם את הכבישים בוועדה לתשתיות לאומיות ולא במינהל התכנון נבעה מהעובדה כי שני הכבישים עוברים באיזורים רגישים מבחינה נופית, וקיים חשש כי הארגונים הסביבתיים "יתקעו את התוכניות בוועדות התכנון לשנים ארוכות.