הופקדה התוכנית להקמת רכבל מהצ'ק פוסט לכרמל

הרכבל, שהקמתו מוערכת בהשקעה של כ-25 דולר, יקצר את משך הנסיעה מהצ'ק פוסט לאוניברסיטה ל-17 דקות בלבד. הנסיעה מהצ'ק פוסט לטכניון תארך כ-10 דקות. הנסיעה בדרך זו בתחבורה ציבורית אורכת כיום קרוב לשעה

בתום שנה של דיונים אינטנסיביים, במהלכם הוחלט להזיז את התוואי, החליטה הוועדה המחוזית חיפה ביום ד' האחרון להפקיד את התוכנית להקמת רכבל מצומת הצ'ק פוסט עד לאוניברסיטת חיפה.

התוכנית, אותה יזמה חברת התשתיות העירונית יפה-נוף, התעכבה משך זמן רב בשל התנגדות הטכניון, שהרכבל יעבור בשטחו, בדרך לנסיעת הקרוניות לאוניברסיטת חיפה. סיום התכנון התאפשר לאחר שהושגה פשרה, לפיה יוזז תוואי הרכבל לצד המזרחי של הטכניון, ואף ישתלב כתחנה בדרך, על גבי בניין העתיד לקום בשטחו של הקמפוס.

הרכבל, שהקמתו מוערכת בהשקעה של כ-25 דולר, יקצר את משך הנסיעה מהצ'ק פוסט לאוניברסיטה ל-17 דקות בלבד. הנסיעה מהצ'ק פוסט לטכניון תארך כ-10 דקות. הנסיעה בדרך זו בתחבורה ציבורית אורכת כיום קרוב לשעה. מסקרים של חברת יפה-נוף עולה, כי ניתן יהיה להסיע בתוואי זה כ-2,800 נוסעים בשעה בכל בוקר.

את הדיון על הפקדת הפרויקט ניהלה בוועדה המחוזית אורית חפר-רוגובין, ממלאת מקום אדריכל המחוז, שליוותה את הפרויקט מול כל הגופים המעורבים בו.

תוואי הנסיעה יהיה בן 4 קילומטרים, לאורך נופם של הכרמל והמפרץ, והוא אמור לכלול 6 תחנות. הפרש הגובה בין התחנות יהיה של 470 מטרים. מנכ"ל חברת יפה-נוף, דורון בלשה, העריך כי הרכבל יוקם ע"י חברה זרה. להערכתו, הפעלת הקו תהיה מוצדקת בשל סיבות תחבורתיות, יותר מאשר סיבות תיירותיות. משרד התחבורה צפוי לפרסם מכרז בינלאומי לביצוע הפרויקט, לאחר שזה יסיים לקבל את האישורים הסטטוטוריים.