ליברמן: ביטול האגרה בחוצה ישראל ישתק פיתוח התשתיות

בהסכם חלוקת הסיכונים בין המדינה ליזם נקבע, כי אם בכביש יסעו פחות מכוניות מהתחזית, יזוכה הזכיין ב-72% מההפרש החסר, ובמידה ומספר הרכבים יהיה מעל התחזית - תקבל המדינה 52% מההכנסות

ביטול האגרה בכביש חוצה ישראל הוא למעשה ביטול חוזה הזיכיון מול הזכיין "דרך ארץ" ויחייב את המדינה בתשלום פיצוי, שיביא לשיתוק פיתוח התשתית במשק למשך שנים. צעד כזה ירתיע משקעים פרטיים מקומיים וזרים להשקיע בפרויקטים שהמדינה מקדמת. כך עולה מתשובת שר התחבורה, אביגדור ליברמן, להצעה לסדר היום שהגיש ח"כ איוב קרא לביטול האגרה בכביש חוצה ישראל . על פי הנתונים שהציג ליברמן במליאת הכנסת, גובה האגרה למנויי פסקל בכביש חוצה ישראל נמוכה ביחס לכבישי האגרה בעולם. כך, למשל, בכביש האגרה האלקטרוני בקנדה גובה האגרה לק"מ כביש הוא 44 אגרות, בצרפת 33 אגורות ובכביש חוצה ישראל 22 אגורות - מחיר למנוי פסקל.

בהסכם חלוקת הסיכונים בין המדינה ליזם נקבע, כי אם בכביש יסעו פחות מכוניות מהתחזית, יזוכה הזכיין ב-72% מההפרש החסר, ובמידה ומספר הרכבים יהיה מעל התחזית - תקבל המדינה 52% מההכנסות.