חברת מוריה לפיתוח ירושלים תתחיל בביצוע כביש הטבעת המזרחית. העבודות המקדימות לחישוף התוואי וגידור ותפיסת השטח התאפשרו לאחר ששר התחבורה, אביגדור ליברמן הורה להעביר מיידית 30 מיליון שקל. תוואי הכביש, הנחשב לרגיש מבחינה פוליטית, חוצה את ירושלים המזרחית מדרום- בסמוך להר חומה ובסמוך לשכונת נווה יעקב בצפון.
על אף החלטות ממשלה להתחיל בביצוע עד כה לא תוקצב הפרויקט. גורמי תחבורה בעיר מעריכים, כי למרות שעלות הכביש היא 1.2 מיליארד שקל וליברמן הורה להעביר רק 30 מיליון שקל, יתוקצב הפרויקט בשנים הבאות: "ברגע שבכביש נכנס לתקנה תקציבית,קשה יהיה לעצור אותו". יחד עם זאת מביעים אותם גורמים חשש, שמטעמים פוליטיים שונים ניתן יהיה לעצור בקלות את ביצוע העבודות . מנכ"ל העירייה, איתן מאיר: "אני מקווה שנקבל את התקציב ונוכל להתחיל בעבודות. לכביש יש חשיבות מאוד גדולה לכל ההתפתחות בירושלים המזרחית"
. הכביש אמור להפחית עומסי התנועה בתוך העיר, היות שהוא יאפשר תנועה ישירה לאוכלוסיה הערבית מציר רמלה בצפון לאזור בית ג'אלא ובית לחם בדרום. העלות הגבוהה, 1.2 מיליארד שקל, נובעת בין היתר מהצורך בגישור ומינהור חלקים מהכביש, בעיקר בסמוך לכפרים ערביים משיקולי ביטחון בשבוע שעבר חנכה מוריה שני צירי תנועה במזרח העיר: דרך יריחו בשכונת ראס אל עמוד וכביש עין אלוזה בשכונת סילואן. בדרך יריחו, שאורכו 1.8 ק"מ בוצעו עבודות שיקום באמצעות חברת ברדריאן בעלות של 30 מיליון שקל. מדובר בעבודות העתקת תשתיות והרחבת הכביש לכביש דו נתיבי. בכביש עין אלוזה, באורך של 1.4 ק"מ בוצעה עבודות להרחבה ושיקום בעלות של 16 מיליון שקל. את העבודה ביצעה חברת אלי בראשי.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.