בשבוע שעבר היה אמור להתקיים כנס תחבורה של תושבי תל-אביב, בארגונה של החברה להגנת הטבע, תחת השם "מסך עשן". החברה להגנת הטבע לא הסתירה את כוונתה לתקוף בדיון את ראש העיר, רון חולדאי, בטענה לטיפול כושל בנושאי התחבורה בעיר, טענה שהעירייה דוחה על הסף.
אנו נדרשים לנושא, מאחר שהכנס לא התקיים. הסיבה - כל המוזמנים, ללא יוצא מן הכלל, ביטלו את השתתפותם. יצוין, כי רוב המוזמנים לכנס הם בכירים בגופים שיש להם זיקה ישירה לעיריית תל-אביב ולפעילותה.
דבר קיום הכנס פורסם בשבוע שעבר, ובין היתר, צוין גם תוכנו. יש כאלה שחושבים, כי לשכתו של חולדאי פעלה מאחורי הקלעים והפעילה לחצים "עדינים" על משתתפי הכנס. זאת, מאחר שהיה עשוי להתפתח לאירוע עוין, לפחות מבחינת עיריית תל-אביב.
המוזמנים קיבלו הזמנה לכנס מקצועי בנושא תחבורה, שבו היה ברור שתישמע ביקורת על העירייה והעומד בראשה. תחילה ניתנו אישורים עקרוניים להשתתפות, אך לאחר שהחברה להגנת הטבע הוציאה הודעה לעיתונות, שבה היא מעלה חלק מטענותיה הקשות כלפי חולדאי והעירייה - החלו להגיע הטלפונים.
מעיריית תל-אביב נמסר בתגובה, כי לא היתה כל פנייה מלשכת ראש העיר למי ממוזמני הכנס. עם זאת, בעירייה אומרים שהמוזמנים פעלו נכון בכך שביטלו את השתתפותם בכנס, ברגע שהתברר להם שמדובר בכנס פוליטי ולא בכנס תחבורה.
"החברה להגנת הטבע מסתירה את כוונתה לעסוק בפעילות פוליטית עירונית, והמוזמנים החליטו לא לתת את ידם לפעילות מסוג זה", אמרו בעירייה. דוברו של השר עוזי לנדאו, שאמור היה להשתתף בכנס, מסר, כי לנדאו אינו מעוניין להיכנס לסיבות שהביאו אותו לביטול השתתפותו.
ראש הרשות העירונית לתחבורה בעיריית תל-אביב, משה טיומקין: "הוזמנתי להשתתף בפאנל שעוסק בבעיות התחבורה של תל-אביב - שהוא נושא מקצועי. מאוחר יותר נודע לי, כי מדובר בערב שבו ראש העיר ינוגח פוליטית. לא מצאתי מקום ליטול בו חלק. חבל שהחברה להגנת הטבע בוחרת בבמות מקצועיות על מנת לנגח פוליטית את ראש העיר".
ישי דותן, מנכ"ל חברת נת"ע - האחראית על פרויקט הרכבת הקלה במטרופולין תל-אביב, שאף הוא ביטל את השתתפותו בכנס, סירב להתייחס לידיעה.
המנכ"ל הנכנס של חברת דן, יהודה בר-און, שכיהן עד לאחרונה כמנכ"ל נתיבי איילון, ביטל אף הוא את השתתפותו. מהחברה נמסר, כי בר-און נענה ברצון להשתתף בפאנל מקצועי בערב שעוסק בנושאי תחבורה מקצועיים ומאורגן על-ידי גופים שיש לו את מלוא ההערכה כלפיהם.
לטענת החברה, מסיבות שונות הודיעו גורמים בכירים במשרד התחבורה, נת"ע ועיריית תל-אביב על היעדרותם מהכנס. "אי הופעתם בכנס ובפאנל המתוכנן פוגע במידת האפקטיביות של הכנס, ואין ספק, כי תיווצר התמונה לא מושלמת בערב בו אין ייצוג לכל מגוון ההיבטים", נכתב בתגובת דן.
את תגובתו של סמנכ"ל יבשה במשרד התחבורה, אלכס לנגר, שגם כן ביטל את השתתפותו, לא היה ניתן להשיג עד סגירת הגיליון.
מנהל סניף החברה להגנת הטבע בתל-אביב, מומו מהדב, מסר ל"גלובס", כי "עצוב שביקורת עניינית שלא נשמעת טוב באוזני ראש העיר, הופכת מיד לכלי ניגוח פוליטי. הערב הזה היה הכל חוץ מפוליטי".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.