פשרה בין פי גלילות למשרד לאיכות הסביבה במיתקנים בירושלים

על-פי ההסדר, שהושג בבית המשפט המחוזי בירושלים, פי גלילות תצטרך לעמוד בדרישות שהופנו כלפיה עד ספטמבר 2004. אחרת, כדברי השופט בועז אוקון, תסתכן בכך שלא תוכל לעמוד בדרישות הרישיון בכל הנוגע לתזקיקי בנזין לסוגיהם

הסדר פשרה, שקיבל תוקף של פסק דין, הושג בין חברת פי גלילות לבין המשרד לאיכות הסביבה ועיריית ירושלים, בנושא ההסדרים בתחום איכות הסביבה במיתקני פי גלילות בירושלים.

על-פי ההסדר, שהושג אתמול (ב') בבית המשפט המחוזי בירושלים, פי גלילות תצטרך לעמוד בדרישות שהופנו כלפיה עד ספטמבר 2004. אחרת, כדברי השופט בועז אוקון, תסתכן בכך שלא תוכל לעמוד בדרישות הרישיון בכל הנוגע לתזקיקי בנזין לסוגיהם.

לדברי אוקון, הממונה הארצי של זיהום האוויר מכלי רכב במשרד לאיכות הסביבה, אבי מושל, הפעיל את האמצעים הדרושים מכוח תפקידו על מנת לבדוק את הסיכונים לזיהום האוויר הנובעים מפליטת אדי דלק.

בפסק הדין נאמר, כי הממונה פעל נכון כאשר קבע כי התוכנית תבוצע בשלבים, במטרה לאפשר לנוגעים בדבר להיערך על פני שנים בהתחשב בנטל הכספי הכרוך בהפעלת האמצעים שאמורה פי גלילות לנקוט כדי לצמצם את פליטת אדי הדלק. הממונה הסכים לדחות את המועד לביצוע שלב הביניים ולמזג אותו עם המועד לביצוע השלב האחרון - ספטמבר 2004. סוכם, כי לא תהיה בכל מקרה דחיה של המועד הסופי.

פי גלילות היא זו שפנתה לבית המשפט המחוזי בירושלים בדרישה לעכב את יישום הדרישות בנושא זיהום האוויר של תזקיקי הבנזין לסוגיהם. פרקליט העירייה אמר בבית המשפט, כי הוא אינו מסכים לדרישת פי גלילות להנהיג את ההסדרים החדשים בתחום איכות הסביבה רק אחרי שמסוף פי גלילות יועתק למקום חדש בעיר, משום שהדבר יכול להימשך שמונה שנים.

פרקליט פי גלילות אמר בבית המשפט, כי אין כיום היגיון לבנות מערכת משאבות בהשקעה אדירה, כאשר ברור שהמסוף יעבור ממיקומו הנוכחי בעוד שנתיים. עם זאת, פרקליט פי גלילות לא היה מסוגל להתחייב בפני בית המשפט שהדבר אכן יתרחש תוך שנתיים.

(עת"מ 000632/02).