קצת מידע על עומס מידע

-סקר שנערך על-ידי המכון האמריקני לחקר העתיד מגלה כי בארגונים המעסיקים 100-500 עובדים, העובד הממוצע נדרש מדי יום לטפל ב-25 מסרי דואר אלקטרוני (אי-מייל), 16 הודעות קוליות, 16 פקסים, 8 מזכרים פנימיים, 23 מכתבים, ו-46 שיחות טלפון. 84% מן העובדים מתלוננים שעבודתם הרציפה מופסקת על-ידי מסרים נכנסים, לפחות 3 פעמים בשעה.

- מחקר שנערך על-ידי Rogen International ו-Goldhaber Research Associates מגלה כי בשנת 1995 העובדים שלחו 3 מסרי דוא"ל ביום וקיבלו 5. בשנת 2002 העובדים שלחו בממוצע 20 מסרים וקיבלו 30. מחצית מזמן הטיפול בדברי הדואר האלקטרוני מתבזבזת על דוא"ל זבל, סינונו ומחיקתו.

- גרי מקגוברן, מומחה לניהול ידע, קובע כי 70% מן התוכן בכל אתר אינו נקרא על-ידי המבקרים. את הרעבתנות למידע, על-פי מקגוברן, מזין רכיב של מצ'ואיזם שאופייני לתרבות עמק הסיליקון, שם האדם נתפס "חכם" יותר ככל שהוא מטפל במספר גדול יותר של שיחות טלפון ומסרי דוא"ל, עובד 18 שעות ביום ולא לוקח חופשות.

- סקר שערכה רויטרס על 1313 מנהלים בכירים מזהה תופעה שנקראת "סינדרום עייפות המידע": 73% מן הנבדקים מציינים כי הם חשים שהם צריכים כמויות עצומות של מידע כדי להצליח בעבודתם. במקביל, 2 מכל 3 מנהלים דיווחו על עלייה של מתח נפשי בחייהם כתוצאה מעומסי המידע. לעומס המידע יש מחיר גם בירידת התפוקה: דוח מבית Proudfoot Consulting מראה כי עומס המידע אחראי ל-8% מזמן העבודה המבוזבז.

-כמות המידע שבה נתקל אדם טיפוסי מן המאה ה-17 בכל ימי חייו קטנה יותר מכמות המידע המופיעה במהדורה יומית אחת של הניו-יורק טיימס.