נשלמת ההיערכות לפינוי המאחזים הבלתי חוקיים; המתנחלים: נתנגד

בפגישה מתוחה עם המתנחלים, הציג אלוף פיקוד המרכז את רשימת המאחזים המיועדים לפינוי

נשלמת ההיערכות לקראת פינוי המאחזים הבלתי חוקיים ביו"ש. צה"ל העביר היום (ב') לראשי מועצת יש"ע את רשימת המאחזים שבכוונתו לפנות. ההערכות הן שהפינוי יחל כבר הערב והוא יימשך לפחות כמה ימים. ראשי המתנחלים כבר הבהירו, כי בכוונתם להתנגד לפינוי.

בפגישה מתוחה שנערכה בצהריים, הציג אלוף פיקוד המרכז, משה קפלינסקי, לראשי המתנחלים רשימה של מאחזים העומדים בפני פינוי.

המתנחלים טוענים, כי מדובר ב-14 מאחזים. מרבית המאחזים שברשימה אינם מאוישים, ומורכבים בדרך כלל מקרוואן או מכולה. ועם זאת, יפונו גם מאחזים מאוכלסים, שבהם שוהות בדרך כלל מספר משפחות.

בין המאחזים שיפונו ראשונים - 'מצפה יצהר' בגב הר השומרון (מאחז מאוכלס), 'שבי שומרון מערב' (מאוכלס), 'שחרית' (לא מאוכלס), 'עמונה צפון' שבאזור עפרה (מאחז בלתי מאוייש) וכן 'נופי נחמיה' שבצפון בנימין - שגם אותו מאיישות מספר משפחות.

בפגישה המתוחה לא הושגו הבנות לגבי הפינוי המתוכנן. בעקבות הפגישה עם האלוף קפלינסקי, נפגשו ראשי המתנחלים גם עם שר הביטחון שאול מופז. השר מופז אמר לפני כן, במהלך סיור בעזה כי "כולי תקווה שהפינוי יתרחש בשקט, ולא יטיל על כוחות הביטחון מעמסה נוספת - כיוון שידיהם עסוקות בדבר העיקרי, המלחמה בטרור".

בימים האחרונים שוחחו גורמי ביטחון עם נציגים בכירים מקרב המתנחלים, והודיעו להם, כי תחילת פינוי המאחזים הבלתי חוקיים "קרובה מאוד". הם הפצירו בהם לאפשר את הפינוי בהליך שקט ומסודר, וללא התנגדות מצידם. גורמים ביטחוניים הביעו תקווה שהפינוי יעבור בשקט, וציינו כי ינסו לבצעו בתיאום עם המתנחלים. עם זאת, אותם גורמים מבהירים כי במקומות בהם תהיה התנגדות לפינוי - הוא יבוצע בכוח.