מנכ"ל חברת חוצה ישראל, יהודה כהן, מבקש משר התחבורה, אביגדור ליברמן, לדחות
את הבקשה להקפיא את קידום ההליכים הסטטוטוריים בקטע הצפוני (18) בכביש חוצה
ישראל. כהן פנה לליברמן בעקבות הדיון שקיימה השדולה לאיכות הסביבה בכנסת בשיתוף
הגופים הירוקים, וזאת במטרה לעכב את האישור הסופי של תוואי הכביש. לדברי כהן,
קטע 18 נדון בכל מסגרת אפשרית כבר למעלה משמונה שנים.
30% מעלויות הקטע הוקצו לנושא איכות הסביבה. לדברי כהן, מדובר בעלות חסרת תקדים,
"דבר שאין לו אח ורע באף כביש אחר בארץ". במכתב ששלח לליברמן מציין כהן, כי
על-פי הנחיות של המועצה הארצית נערך לאחרונה תסקיר השפעה לסביבה, ובו נבחנו
מספר חלופות לתוואי הכביש, כולל מינהור קטעים מסויימים.
מסקנות התסקיר לא אימצו את ההצעה שמקדמים האירגונים הירוקים, להקים מינהרה
באורך של 7 ק"מ בתוואי. לדברי כהן, ההצעה להקים צמד מינהרות באורך של 7 ק"מ
נבחן על-ידי חוצה ישראל והוא אינו ישים ואינו הגיוני עד כדי אבסורד. לדבריו,
חלופה זו עלולה לדחות את סלילת הקטע לשנים ארוכות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.