אהוד ברזילי, סגן נציב מס הכנסה, נמצא אשם בעבירה משמעתית בפרשת הולילנד

סגן נציב מס הכנסה, רו"ח אהוד ברזילי, נמצא אשם בעבירה משמעתית, שהתגלתה במהלך בדיקת פרשת הולילנד. כך נודע ל"גלובס".

אחריותו של ברזילי נקבעה בהליך שימוע שנערך לו לפני כחודש בפני פרקליטת המדינה, עדנה ארבל. ברזילי יוצג בשימוע על-ידי עו"ד ד"ר יעקב וינרוט. עלפי סיכום הליך השימוע, החליטה ארבל להרשיעו בעבירה משמעתית ולהטיל עליו עונש - "הערת מנכ"ל" בתיקו האישי.

נודע, כי בפני ברזילי עמדה האפשרות להסכים להחלטה זו, או להודיע על רצונו להישפט בפני בית הדין המשמעתי. לאחר התייעצויות שערך, החליט ברזילי להסכים לקבלת "הערת מנכ"ל". בפועל, תירשם ההערה על-ידי מנכ"ל משרד האוצר, בן-ציון זילברפרב.

ההליך המשמעתי כנגד ברזילי עניינו בהתערבותו בתיקי שומה בהם טיפל אביו, רו"ח מיכאל ברזילי. כפי שנכתב בחוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, במהלך החקירה בפרשת הולילנד התברר, כי ברזילי שיגר כמה פניות (בפקס) אל פקיד השומה בפניו התבררו תיקי שומה של לקוחות, שיוצגו על-ידי אביו, רו"ח מיכאל ברזילי.

כמו כן התברר, כי ברזילי מסר, לכאורה, עדות שקר בחקירתו במשטרה, כאשר הכחיש כל מעורבות בנושא זה. רובינשטיין החליט שלא להעמיד את ברזילי לדין פלילי, אלא להסתפק בהעמדתו לדין משמעתי, שנערך בפני ארבל.

וינרוט אישר בתגובה, כי אכן הוסכם שלברזילי תירשם "הערת מנכ"ל". יחד עם זאת, ציין וינרוט, כי סנקציה זו נחשבת לקלה ביותר מבין העונשים הנקובים בדין המשמעתי