המגזין קוסמופוליטן מגיע לארץ: ייצא לאור במהדורה עברית

בעלי הזיכיון הם איש העסקים משה ויינגרטן וקבוצת SBC * ויינגרטן: פלח שוק המגזינים אינו מכוסה דיו בישראל

קבוצת SBC ואיש העסקים משה ויינגרטן קיבלו בימים אלה את הזיכיון לשווק בארץ את הירחון קוסמופוליטן במהדורה עברית. כך נודע ל"גלובס". הירחון יופק וייצא לאור באמצעות קבוצת SBC, המתמחה בהוצאה לאור של מגזינים, החל מספטמבר 2003.

המגזין ישלב גם תכנים ישראלים עם תכנים מחו"ל בעלי רלוונטיות ואדפטציה מקומית. בחברה סירבו לנקוב בזהות העורך של המגזין החדש. הדבר ייעשה בתיאום עם קוסמופוליטן העולמית, שמרכזה בניו-יורק. העיתון הראשון צפוי לצאת לאור בארץ בסמפטמבר בסימן החגים.

בארץ מקווים למכור את קוסמופוליטן ב-60 אלף עותקים, בשלב ראשון, מתוך כוונה להגיע ל-100 אלף עותקים, מהם 70% במכירה בדוכנים והיתרה למנויים. קוסמופוליטן, מגזין הנשים היוקרתי הנמכר ביותר בעולם, יוצא לאור ב-48 מדינות ב-28 שפות. על-פי הערכות, הוא נקרא עלידי 63 מיליון קוראות ברחבי העולם.

קוסמופוליטן, הממוצב כמגזין עדכני הצמוד לסדר היום הנשי, מתמקד בצמיחה אישית בכל תחומי החיים: מערכות יחסים וזוגיות, אופנה, יופי, טיפוח, בריאות, כושר, תרבות הפנאי, קריירה, עיצוב ואוכל.

משה ויינגרטן, הוא מבעלי רשת 'ספגטים' וחבר בקבוצת ההשקעות האמריקנית ארגייל. וינגרטן שימש בעבר כנציג פפסיקו בישראל. לדבריו, קוסמופוליטן ישראל יצא לאור על-פי הקריטריונים המוקפדים, הנהוגים בהצלחה ברחבי העולם.

לדבריו, תלווה החדרת המגזין בקמפיין פרסום ארצי והוא יופץ ב-60 אלף עותקים באמצעות חברת בר הפצה, ב-4,850 נקודות מכירה ברחבי הארץ וכן למנויים באמצעות מערך המנויים של קבוצת SBC.

וינגרטן אמר ל"גלובס": "זיהינו הזדמנות בשוק המדיה הכתובה, שבה פלח המגזינים בעוגת הפרסום הוא פחות מ-3%, בעוד שבשוק המערבי הוא נע מ-12% בארה"ב עד 30% בצרפת. יש פוטנציאל גידול עצום, אלא שצריך מוצרים נכונים. SBC מספקת פלטפורמה קיימת, שמאפשרת למזער את עלויות שיווק המוצר, כך שיוכל לשחק במאס מרקט, ולייצר תפוצה שתהפוך אותו אטרקטיבי למפרסמים". קהל היעד למגזין הוא נשים בגיל 28 עד 42. ויינגרטן מוסיף, כי שותף נוסף במיזם הוא איש התקשורת גיל תמרי, המרכז את פעילות הקבוצה בצפון-אמריקה מול גופי המדיה והתקשורת אליהן הוא קשור.

קוסמופוליטן ישראל יימכר בדוכנים במחיר 19.90 שקל לגיליון, ולמנויים ב-17.90 שקל. חברת SBC, המנוהלת על-ידי מאיר דוד, משווקת כ-46 מגזינים, מהם 15 למנויים ובדוכנים, וכל היתר מגזינים מקצועיים ללקוחות. עם המגזינים של החברה נמנים מסע עולמי עם אייל פלד, נישה, דרך האוכל, להיות משפחה, סטאטוס ועוד. בחברה מועסקים 120 עובדים וצפי המכירות ל-2003 הוא כ-40 מיליון שקל.