שר הפנים, אברהם פורז, הורה לעכב את קבלת ההחלטה לעניין קטע 18 בכביש חוצה ישראל. פורז נעתר לבקשת ראשי השדולה הסביבתית בכנסת, הח"כים עמרי שרון והרב מיכאל מלכיאור לדחות את ישיבת הצוות המלווה שתוכננה לתחילת השבוע. בנוסף ביקש פורז להציג בפניו את החלופה שמבקשת השדולה לקדם - הקמת צמד מנהרות באורך של 7.26 ק"מ.
במקביל לפניית השדולה פנה מנכ"ל חוצה ישראל, יהודה כהן, לפורז בו ביקש לדחות את הבקשה, בטענה כי חלופה זו נבחנה ונמצאה לא ישימה. הצוות המלווה אמור היה להגיש את המלצותיו לעניין תסקיר ההשפעה על הסביבה לקטע הכביש. החלטת השר מעכבת המשך ההליכים הסטטוטורים. מחברת חוצה ישראל נמסר: "הכביש אמור להיפתח לתנועה בעוד כשנה. כל העיכובים עד כה נגרמו בעיקר מטעמים של איכות סביבה. הכביש, במקרה הטוב, ייסלל באיחור של שנתיים. לאיחור זה עשויות להיות השלכות כלכליות משמעותיות לקופת המדינה, שכן המדינה עשויה להגיע למצב, בו תיאלץ לפצות את היזם בשל תנועה קטנה מהתחזית . גורם במשרד התחבורה מתח ביקורת על החלטת פורז: "לא יעלה על הדעת, שכל שר חדש שנכנס יעצור תהליכים שנבחנו בעבר".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.