התוכנית המתגבשת להרחבת נתיבי איילון: הנחל יוסט לים במנהרה תת קרקעית

תונח מסילת רכבת רביעית ויסלל נתיב נוסף לתחבורה ציבורית

משרד התחבורה מקדם תוכנית להטות את אפיק נחל איילון, ולהעבירו לתעלה תת קרקעית, על מנת לאפשר סלילת כביש בתעלה שלאורך האפיק היום. על-פי התוכנית, הנחל יוטה לתוך מנהרה באורך של 4.7 קילומטרים, אשר תוביל את המים לאיזור יפו, ומשם לים.

התוכנית באה לאחר סקר שביצע משרד התחבורה, ואשר בעקבותיו תוכננה התוכנית ההנדסית להטיית הנחל.

ההטיה תאפשר להמשיך את הפיתוח התחבורתי בפרוזדור איילון, ולהרחיב את נתיבי איילון בקטע המרכזי שבין תחנת הרכבת, האוניברסיטה, ועד לתחנת הרכבת בת"א דרום. הדבר יאפשר הוספת מסילת רכבת רביעית, ונתיב נוסף לתחבורה ציבורית.

דובר משרד התחבורה הודיע, כי בכוונת המשרד להשלים את הפרויקט בתוך 4-3 שנים מתחילת העבודות. המשרד מינה צוות מיוחד לקיום הפרויקט.

יצוין, כי באיזור מקווה ישראל מתוכנן "פארק איילון" שישתרע על שטח של 8,000 דונם.

על השטח מתוכנן גם אגם מלאכותי בגודל של 2,000 דונם. ניקוז המים אל תוך מנהרה יאפשר פתרון לבעיית מי הגשמים, היוצרים שיטפונות על כביש איילון וימנע הצפות.