משרד התחבורה מקדם תוכנית להטות את אפיק נחל איילון, ולהעבירו לתעלה תת קרקעית,
על מנת לאפשר סלילת כביש בתעלה שלאורך האפיק היום. על-פי התוכנית, הנחל יוטה
לתוך מנהרה באורך של 4.7 קילומטרים, אשר תוביל את המים לאיזור יפו, ומשם לים.
התוכנית באה לאחר סקר שביצע משרד התחבורה, ואשר בעקבותיו תוכננה התוכנית ההנדסית
להטיית הנחל.
ההטיה תאפשר להמשיך את הפיתוח התחבורתי בפרוזדור איילון, ולהרחיב את נתיבי
איילון בקטע המרכזי שבין תחנת הרכבת, האוניברסיטה, ועד לתחנת הרכבת בת"א דרום.
הדבר יאפשר הוספת מסילת רכבת רביעית, ונתיב נוסף לתחבורה ציבורית.
דובר משרד התחבורה הודיע, כי בכוונת המשרד להשלים את הפרויקט בתוך 4-3 שנים
מתחילת העבודות. המשרד מינה צוות מיוחד לקיום הפרויקט.
יצוין, כי באיזור מקווה ישראל מתוכנן "פארק איילון" שישתרע על שטח של 8,000
דונם.
על השטח מתוכנן גם אגם מלאכותי בגודל של 2,000 דונם. ניקוז המים אל תוך מנהרה
יאפשר פתרון לבעיית מי הגשמים, היוצרים שיטפונות על כביש איילון וימנע הצפות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.